Descoperirea profesorului Jeung Ku Kang și a echipei sale implică bateria cu ioni de sodiu, similare ca design cu bateriile tradiționale, cu ioni de litiu, și care pot fi fabricate folosind același tip de procese industriale.
Ionii de sodiu înlocuiesc ionii de litiu în catod
În aceste baterii, ionii de sodiu înlocuiesc ionii de litiu în catod, în timp ce sărurile de litiu din electrolit sunt schimbate cu săruri de sodiu.
Bateriile cu ioni de sodiu nu sunt ceva nou. În comparație cu cele cu litiu, materialele folosite în bateriile cu sodiu sunt mult mai dense (cu până la 1.000 mai dense) și mai accesibile. De asemenea, sunt mult mai sigure decât bateriile litiu-ion și pot fi descărcate la 0V – eliminând posibilitatea încălzirii din cauza unui scurtcircuit.
Timpii lungi de încărcare și capacitatea de stocare mai mică au ținut bateriile cu ioni de sodiu pe margine, dar lucrurile s-ar putea schimba în curând, potrivit Techspot.
Rezultatul a fost o baterie hibridă cu sodiu de mare putere, care poate fi încărcată rapid
Echipa KAIST a înlocuit materialele obișnuite pentru catodul bateriei cu cele utilizate de supercondensatori, rezultatul fiind o baterie hibridă cu sodiu de mare energie și putere, care poate fi încărcată rapid. Au fost făcute ajustări ale anodului pentru a îmbunătăți capacitatea și, de asemenea, a fost utilizată o metodă de sinteză a unui material optimizat pentru electrod.
Potrivit lui Kang, soluția lor are o densitate de energie care depășește bateriile litiu-ion din comerț. Ca dispozitiv de stocare de ultimă generație, reîncărcarea va fi posibilă în câteva secunde, făcând-o ideală pentru utilizarea la diverse de gadgeturi electronice. Ar putea fi, de asemenea, o veste foarte bună pentru producătorii de automobile electrice, permițându-le să reducă costurile în timp ce livrează vehicule care s-ar putea reîncărca complet în doar câteva minute.
Cercetarea echipei coreene a fost publicată în revista Science Direct.
Mai multe companii încearcă să dezvolte baterii cu ioni de sodiu
După succesul în furnizarea bateriilor litiu-ion pe piața vehiculelor electrice, o altă companie, Northvolt a lucrat, în secret, la o tehnologie a bateriilor cu ioni de sodiu, a declarat Andreas Haas, senior manager al programului de ioni de sodiu al companiei americane.
„După doi ani, am ajuns la punctul în care tehnologia noastră cu ioni de sodiu este cea mai performantă de pe piață. Ne uităm la 160 de wați-oră pe kilogram, la fel ca la bateriile existente, cu fosfat de fier”, a precizat Haas.
Bateriile cu ioni de sodiu sunt proiectate pentru aplicații de stocare a energiei, a spus Haas. Au durabilitate, siguranță și beneficii ale costurilor. „Pentru stocarea staționară a energiei există un apetit tot mai mare pentru alternative reduse ca energie, dar și mai puțin costisitoare.” Adică sunt mai puțin costisitoare decât fosfatul de litiu-fier (LFP), o variantă a bateriilor litiu-ion.
Pentru bateriile cu ioni de sodiu, Northvolt folosește albul prusac ca și catod, a spus Haas. Este un pigment pe bază de fier care a fost sintetizat pentru prima dată de un pictor, în 1704.
Pe lângă dezvoltarea comercială, tehnologiile cu ioni de sodiu sunt studiate de lumea academică. Pentru a continua cercetarea ionilor de sodiu, Universitatea din California, Los Angeles, a anunțat că va deschide un nou centru în acest an, numit STORE.