Înființată în 2010, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a Cramei Liliac în 2015, cumulând o investiție totală de 10 milioane euro. După șapte ani de muncă și răbdare, echipa Liliac a reușit să producă și să vândă vinuri premium cu personalitate.

Victor Ciupercă, CEO amb Holding/amb Wine Company, cel mai important „Liliac” din Batoș, ne-a precizat că au reușit să vândă 270.000 de sticle de vin în 2016. „Am avut o creștere de afaceri de circa 1,25 milioane euro în 2016, față de 750.000 euro cumulată în 2015. Investiția în crama Liliac a fost  împărțită în trei etape, proiectul de 3 milioane euro realizat în anul 2010-2011 în achiziționarea și cultivarea a 38 de hectare de vie în Transilvania, regiunea Batoș (Mureș) și 14 ha în Vermeș Lechința (Bistria Năsăud), precum și dezvoltarea unității de vinificare. A urmat o investiție de 1,5 milioane euro pentru dezvoltarea suprafețelor de vie cultivate, apoi alte 3 milioane euro s-a cheltuit pentru extinderea cramei și circa 2,5 milioane euro pentru achiziția de echipamente. Noi facem vinul din struguri, pe noi de interesează aromele primare, aromele date de struguri,”, ne-a povestit Victor Ciupercă.  

 

Odată cu finalizarea procesului de dezvoltare a facilităților de producție, crama Liliac își consolidează poziția de lider pe piața vinurilor premium. „Crama Liliac se întrinde pe o suprafață de aproxiamativ 52 ha. Ne propunem o cifră de afaceri de 2 milioane de euro pentru 2017. Principalele souri de struguri cultivați sunt Sauvignon Blanc, Merlot, Pinot Noir, Fetească Albă, Fetească Regală și Fetească Neagră. Crama are o capacitate de producție de 350.000 l, care va atinsă în acest an. Cel mai vândut vin a fost Rose Pinot Noir, urmat de Sauvignon Blanc”, ne-a explicat Victor Ciupercă.


 
În prezent, amb Vine Company exportă 10% din totalul producției cramei Liliac în țări precum Austria, Danemarca, Elveția, Luxembug, Cehia. „Se spune că primii șapte ani formează personalitatea. Așa simțim că a fost și pentru brandul Liliac. Crescut frumos, cu răbdare, pasiune, implicare și dăruirea unei familii, Liliac a ajuns la aniversarea de 7 ani. Că poți crea din asta un business solid, e un pariu pe care familia Beck, alături de echipa Liliac, și l-au asumat. Pariu pe care l-au câștigat”, a adăugat Simona Mardale, director național de vânzări crama Liliac.