Un automobil de epoca, adica fabricat cu cel putin 30 de ani in urma, se poate achizitiona in Romania cu preturi cuprinse intre 50 si 3.000 de dolari. Cele mai multe sunt insa lasate sa rugineasca in cimitire auto. Doar impatimitii dau ceva bani pe astfel de automobile. Acestia, stransi in cinci-sase cluburi regionale si doua asociatii nationale - Clubul vehiculelor de epoca si Clubul Retromobil - incearca de ceva vreme sa puna pe picioare miscarea retro in automobilismul romanesc.Desi exista in
Un automobil de epoca, adica fabricat cu cel putin 30 de ani in urma, se poate achizitiona in Romania cu preturi cuprinse intre 50 si 3.000 de dolari. Cele mai multe sunt insa lasate sa rugineasca in cimitire auto. Doar impatimitii dau ceva bani pe astfel de automobile. Acestia, stransi in cinci-sase cluburi regionale si doua asociatii nationale – Clubul vehiculelor de epoca si Clubul Retromobil – incearca de ceva vreme sa puna pe picioare miscarea retro in automobilismul romanesc.
Desi exista in tara nume sonore de personalitati ce detin automobile de epoca (Regele Mihai, Calin Popescu Tariceanu), nimeni nu a speculat pana acum oportunitatile de pe piata autohtona. Cauza principala este legislatia, care nu permite comercializarea automobilelor de epoca peste hotare. Acesta este primul pas in devalorizarea acestor automobile. „Avem mari greutati la inscrierea in circulatie si la verificarea tehnica, pentru a rula cu ele cel putin in Romania”, afirma Cristian Konrad, posesorul unui Morris Minor fabricat in 1962 si al unui CitrA