Trei sferturi din europeni sunt de acord cu aplicarea pe sticlele bauturilor alcoolice a unor avertismente adresate femeilor insarcinate, tinerilor si soferilor, pentru a-i preveni asupra pericolelor la care se expun prin consumul de alcool, este concluzia unui studiu prezentat de Comisia Europeana. “Sunt foarte ingrijorat asupra faptului ca unul din cinci tineri europeni exagereaza constant in ceea ce priveste consumul de alcool”, a declarat Markos Kyprianou, Com
Trei sferturi din europeni sunt de acord cu aplicarea pe sticlele bauturilor alcoolice a unor avertismente adresate femeilor insarcinate, tinerilor si soferilor, pentru a-i preveni asupra pericolelor la care se expun prin consumul de alcool, este concluzia unui studiu prezentat de Comisia Europeana.
“Sunt foarte ingrijorat asupra faptului ca unul din cinci tineri europeni exagereaza constant in ceea ce priveste consumul de alcool”, a declarat Markos Kyprianou, Comisarul european pentru sanatate .
Un procent de 21% dintre respondenti nu este de acord cu aceasta masura, iar 76% sunt de acord cu interzicearea bauturilor alcoolice care vizeaza consumatori tineri. Trei sferturi din cetatenii Europei ar fi de acord cu reducerea limitei de alcolemie acceptata pentru soferii incepatori, iar 80% sunt de parere ca o testare aleatoare a soferilor in trafic ar reduce numarul persoanelor care consuma alcool inainte sa se urce la volan.
Sondajul reflecta ca 84% dintre barbatii europeni au consumat alcool anul trecut, in timp ce pentru femei procentul s-a situat la 68%. La o clasificare pe zone s-a stabilit ca 34% dintre irlandezi beau constant, 27% dintre finlandezii beau regulat, la fel 24% dinte britanici si 23% dintre danezi. Sudul Europei este mult mai ponderat in consumul de alcool, unde numai 2% din greci si italieni si 4% din portughezi consuma alcool in cantitati mari.
Una din concluziile sondajului este ca preturile mari nu descurajeaza consumul de alcool, 62% din respondenti declarand ca nu ar reduce cantitatea de alcool daca preturile ar creste cu 25%. Tinerii s-au aratat mai afectati de o crestere de 25% al preturilor, 44% din ei declarand ca ar cumpara o cantitate mai mica de alcool.
Sursa: Capital 14 Martie 2007