„Am reușit ceea ce am prognozat, anume atingerea aceleiași cifre de afaceri, dar cu costuri mai mici. Mai mult, vânzările pe horeca au ajuns, în acest an, la 35% din total, restul fiind adjudecat de Key Accounts și magazinele mici”, declară Costin Ghindea, director general Bavarom.
Structura vânzărilor din 2010 diferă însă de cea existentă cu un an în urmă. Există o creștere semnificativă în categoria berilor fără alcool și beri speciale: Bavaria, Paulaner, Bernard, Tsingtao.
Din această lună, produsele companiei sunt prezente și în magazinele Metro. Pentru 2011, direcțiile de dezvoltare includ creșterea numărului de instalații draught din horeca. „În 2010 ne-am propus 30 de instalații de Bavaria și 25 de Paulaner, însă am adăugat între timp și berea Murphy’s și așa am ajuns deja la 56 de instalații”, spune Ghindea. Pentru anul viitor compania și-a propus să dubleze acest număr, căutând baruri și restaurante care pot vinde acest gen de bere, care au rulaj și clienti care cunosc și consumă produsele Bavarom.
„E important ca produsele noastre să fie consumate în timp scurt pentru că nu este nimic mai rău în această industrie decât o bere la draught care a stat mai mult de trei zile în butoi”, a adăugat Ghindea.
După ce anul acesta vânzările berii cehești Bernard au ajuns la 50.000 de sticle, în forma sa cu dop ceramic, managerul spune că brandul va fi vedetă și în 2011.
Portofoliul Bavarom mai numără berea Sapporo din Japonia, La Trappe din Olanda, Tsingtao din China, Sol din Mexic, dar și Dos Equis, Newcastele Brown Ale și John Smiths din Anglia și Murphy’s din Irlanda, dar și cidrul Strongbow din Anglia și băutura energizantă B52.