Această bază de date uriaşă crează o revoluţie în management. După 17 ani în care interentul a schimbat paradigma de desfăşurare a afacerilor, iată că apare o nouă provocare pentru că firmele nu vor putea beneficia de Big Data decât dacă vor fi capabile să gestioneze schimbarea în mod eficient.
Retailerii au învăţat deja cum să se folosească de datele clienţilor pentru a-şi conduce afacerile cu magazine fizice. Şi pentru asta au săpat în mormane de analize informatice în ultimii zece ani. Dar această bază de date, care schimbă modelul de afaceri al retailerilor, nu a ajuns cu adevărat „uriaşă“ decât în momentul în care a explodat piaţa de smartphone-uri şi a apărut dependenţa de reţelele de socializare.
Dar ce face totuşi conceptul de Big Data atât de MARE? Este surprinzător faptul că 90% din datele lumii au fost create numai în ultimii doi ani. Pe glob există deja circa şase miliarde de abonaţi la reţelele mobile, ceea ce reprezintă 87% din populaţia lumii, Facebook a ajuns la 1,01 mld. de utilizatori, din care 604 milioane accesează lunar platforma de socializare de pe dispozitive mobile.
Şi Big Data va deveni şi mai mare pe măsură ce traficul de pe smartphone-uri şi tablete îl va depăşi pe cel al dispozitivelor tradiţionale. Până în 2016 se preconizează că 61% din traficul pe internet va fi realizat prin intermediul dispozitivelor mobile şi doar 39% prin computere fixe. Dacă anul trecut volumul de date transferate difital a ajuns la 2,7 zettabytes, adică echivalentul a nouă milioane de galaxii, până în 2015 se estimează că volumul va fi de 7,9 zettabytes.
Într-o lume învelită în date, cum vor reuşi să se adapteze marile lanţuri de retail, principala ramură economică care trebuie să se adapteze noilor provocări aduse de explozia tehnologică? Vedeţi în infograficul de mai jos cum ar trebui să se raporteze retailerii la conceptul de Big Data
Click pentru mărire