10-194-29_mihaelapascu_mb.jpg
Mihaela Pascu, de la SaaTchi la Mercury

Începând cu 1 noiembrie a.c., Mihaela Pascu este noul director de creaţie la agenţia Mercury Promotions. Ea a ocupat, timp de doi ani, aceeaşi funcţie la agenţia Saatchi&Saatchi. Motivele care au determinat-o să aleagă Mercury sunt „planurile interesante pe care Radu Miu (directorul agenţiei – nota red.) mi le-a prezentat.“ La Mercury, Mihaela Pascu conduce o echipă de creaţie formată din 24 de oameni. Este unul dintre cei mai experimentaţi oameni de publicitate, fiind angajată la agenţiile Leo Burnett, D’Arcy (senior copywriter), Scala JWT România (director de creaţie) şi GMP (director de creaţie).

E! Entertainment se lansează În România

Canalul ce prezintă viaţa vedetelor de la Hollywood, E! Entertainment Televison, a anunţat săptămâna trecută la Bucureşti că va intra de anul viitor pe piaţa de cablu, mişcare care va fi însoţită de localizarea tuturor produselor companiei, inclusiv cel mai vestit portal de ştiri şi bârfe din capitala show-biz -ului american şi a formatelor pentru telefonia mobilă. Bradley Wald, managing director E! Entertainment U.K. Ltd., a declarat pentru Capital că va încerca întâi să obţină distribuţia televiziunii, după care intrarea pe piaţă va fi promovată printr-o campanie susţinută pe radio, outdoor şi în presă. Televiziunea deţinută majoritar de cea mai mare companie de cablu din SUA, Comcast (23,3 milioane de abonaţi), va difuza 24 de ore un program TV tradus integral în limba română.

10-195-29_serbanciusca_fb.jpg

Mişcări la ARBOmedia

Şerban Ciuşcă, director general ARBOmedia, a fost avansat săptamâna trecută în funcţia de preşedinte al grupului ARBOmedia România. Grupul cuprinde cinci companii: ARBOmedia, regie de publicitate, condusă de Silviu Ispas, ARBO Event, firmă de evenimente, ARBO Vision, ARBO PR şi ARBO EMI. Într-o dezvoltare separată, Ciuşcă a afirmat că semnează săptămâna aceasta contracte pentru vânzarea spaţiului publicitar cu două noi televiziuni tematice: Telesport şi MGM Channel.

Propaganda aduce două premii de la Moscova

Agenţia Propaganda a obţinut două premii şi o nominalizare la cea de-a XVI-a ediţie a Festivalului Internaţional de Publicitate de la Moscova (MIAF). Trofeele acordate sunt un Silver Apple şi un Bronze Apple la secţiunea Print. Argintul a fost câştigat pentru clientul SOS Medical Services, lucrarea Hello, al cărei mesaj este încurajarea controlului femeilor pe timpul sarcinii. Bronzul a fost obţinut la categoria Mass Media pentru lucrarea The Helmet, o execuţie din cadrul campaniei de imagine Radio Guerrilla.

10-197-30_teotrandafir_rompres.jpg
Teo face televiziune pentru femeile trecute de 35 de ani

Zone Romantica şi Realitatea au anunţat săptămâna trecută pentru prima dată, în mod public, proiectul de colaborare care va avea ca rezultat localizarea programului de televiziune al companiei britanice Zone Media. Noul program de televiziune va avea un „format generalist, pentru femeile trecute de 35 de ani“, potrivit fostei vedete Pro, Teo Trandafir, cooptată de Realitatea pentru a se ocupa de acest proiect. Partenerul român va produce aproximativ opt ore de program pe zi. Vîntu devine astfel partener cu grupul de media şi comunicaţii Liberty Global, proprietarul Zone Romantica, dar şi al operatorului de comunicaţii prin cablu UPC România.

Piaţa de cablu TV a atins 4 milioane de abonaţi

Programele audiovizuale sunt retransmise în România de 627 de furnizori prin reţele analogice de cablu şi şase funizori de reţele digitale, potrivit Autorităţii Naţionale de Reglementare în Comunicaţii (ANRC), date preliminare, valabile la jumătatea anului. Din cele digitale, trei furnizori sunt de cablu, patru de satelit (DTH) şi unul prin tehnologia IP (IPTV). La jumătatea anului, ANRC avea raportaţi pentru serviciile digitale 354.227 de abonaţi la DTH şi numai 7.684 la cablu şi 48 la televiziunea prin internet. Totalul abonaţilor la cablu la jumătatea anului era de 4.019.634, cu o penetrare a serviciului de 55% din totalul gospodăriilor din România.

10-198-30_mihaigadea_rompres.jpg
Antena 2 se va distribui gratuit timp de trei ani

Cu lansarea anunţată în luna ianuarie 2006, Antena 2 a făcut cabliştilor o ofertă de distribuţie gratuită pentru o perioadă de trei ani. „În esenţă, Antena 2 este un canal despre care puteţi să spuneţi că este tabloid, dar care va fi acel tip de tabloid pe care l-am văzut când am călătorit în străinătate şi nu ce vedem pe aici“, a spus Mihai Gâdea, directorul general al Antenei 2, la întâlnirea anuală a cabliştilor din România. A patra televiziune a familiei Voiculescu va include talk-show-uri produse autohton, dar şi programe achiziţionate.

De la cărţi poştale la trei televiziuni în România

Americanii de la Hallmark, care au făcut bani vânzând cărţi poştale şi care sunt cunoscuţi pe piaţa românească pentru programul TV Hallmark, au anunţat că pregătesc o nouă televiziune, Kids.co, pentru copii de 4-10 ani şi una de filme, Movies24, dedicată unui public-ţintă mai tânăr decât cel al Hallmark şi preponderent masculin. Ambele televiziuni funcţionează deja cu un oarecare succes în Marea Britanie şi sunt distribuite pe piaţa românească prin intermediul companiei Zone Media.