Bazar

„Dulce“, cu clienţii, iute, la vânzareRomtelecom a lansat săptămâna trecută Dolce, propriul serviciu de televiziune prin satelit şi al cincilea de pe piaţă, după Digi, Focus Sat, Max TV şi Boom. Investiţia s-a ridicat la 15 milioane de euro, fiind cea mai mare de pe piaţa locală de televiziune DTH (Direct to Home). Numele serviciului, similar unui atribut al liniştii, a contrastat cu filmul de prezentare şi mai ales cu declaraţia directorului general al Romtelecom, J

„Dulce“, cu clienţii, iute, la vânzare

Romtelecom a lansat săptămâna trecută Dolce, propriul serviciu de televiziune prin satelit şi al cincilea de pe piaţă, după Digi, Focus Sat, Max TV şi Boom. Investiţia s-a ridicat la 15 milioane de euro, fiind cea mai mare de pe piaţa locală de televiziune DTH (Direct to Home). Numele serviciului, similar unui atribut al liniştii, a contrastat cu filmul de prezentare şi mai ales cu declaraţia directorului general al Romtelecom, James Hubley, care a spus că serviciul va fi vândut foarte agresiv. Spre deosebire de concurenţi, avantajul Dolce pare să fie reţeaua de centre Romtelecom prin care se va comercializa, la care se adaugă şi o reţea de 300 de dealeri.
Dolce are un preţ mai „dulce“ pentru abonaţii Romtelecom, public-ţintă la care oficialii companiei au declarat că s-au gândit în primul rând când au creat produsul. Pachetul de bază, Variety, disponibil doar clienţilor Romtelecom, are un preţ de 3,9 euro/lună, fără TVA, şi cuprinde 45 de programe, cărora le pot fi adăugate, în funcţie de preferinţe, alte şapte pachete tematice ducând oferta generală la peste 70 de programe.
Prin preţul anunţat, Dolce se poziţionează ca un serviciu ce se adresează în special actualilor abonaţi Romtelecom. Numai printr-o simplă înscriere, aceştia îşi pot aduce serviciul în casă, fără taxă de activare şi fără să plătească pentru instalare. Dolce nu obligă achiziţia celui de-al doilea abonament pentru două televizoare în casă, aşa cum se întâmplă în cazul concurenţilor.
Serviciul foloseşte în premieră pe piaţa de televiziune din România satelitul grecesc Hellas-Sat, care mai este folosit de furnizorul din Bulgaria, Bulsatcom.
James Hubley, director general Romtelecom

Concurenţa nu pare înspăimântată de apariţia serviciului Dolce. Richard Anderson, director general UPC România, furnizor de cablu, telefonie şi internet, ce deţine şi Focus Sat, a declarat pentru Capital: „Putem discuta de o ameninţare peste trei ani, timp în care Romtelecom va trebui să demonstreze că poate să rămână pe piaţă.“ Comentând „ameninţarea“ distribuţiei prin cablu, acesta a spus că reţeaua de fire Romtelecom nu suportă deocamdată televiziunea prin internet (IPTV), soluţia prin satelit fiind cea mai scurtă pe care operatorul tradiţional de telefonie o avea spre a deveni distribuitor de divertisment. La rândul său, Ionuţ Tarcea, director de marketing la RCS & RDS, a spus că Dolce intră pe o piaţă acoperită deja de patru operatori, dominată de Digi TV, cu 450.000 de abonaţi. „Rămâne ca utilizatorul final să decidă care ofertă este mai bună şi cât este dispus să plătească pentru televiziune digitală prin satelit.“

Sport1 s-a lansat pe UPC

Sport1, noul program de televiziune al grupului UPC România, a fost lansat oficial săptămâna trecută, fiind pentru început disponibil numai pentru cei 1,3 milioane de abonaţi ai operatorului american de cablu. Versiunea în limba română a programului, produs la Budapesta şi transmis prin satelitul Thor 3, este realizată de o echipă condusă de comentatorul sportiv Andi Vilara. Sport1 deţine următoarele drepturi pentru România: preliminariile Euro 2008, campionatul Portugaliei, Liga scoţiană, campionatul Angliei şi Cupa Germaniei. Televiziunea va mai difuza printre altele, campionatele mondiale de handbal şi hochei şi Cupa Europei la rugby.