Elan Schwartzenberg se întoarce

Omul de afaceri Elan Schwartzenberg este decis să revină pe piaţa de publicitate exterioară (outdoor) pe care a părăsit-o în urmă cu şapte ani. El a devenit recent acţionar la companiile Silviu Media şi Silviu Advertising din Constanţa. Deşi pare un pas mic, afacerea este importantă deoarece Constanţa este unul din oraşele bogate ale ţării, în panouri publicitare.
Pe de altă parte, Schwartzenberg a declarat pentru Capital că a făcut o ofertă „generoasă“ de achiziţie a companiei News Outdoor (locul doi în topul firmelor de panotaj din ţară) pentru suma de
cinci milioane de dolari. Omul de afaceri şi-a vândut, în urmă cu şapte ani, compania Exclusiv Media americanilor de la News Outdoor, pentru suma de 19 milioane de dolari.

Achiziţie în presa din Vaslui

Compania EMI Deutschland, afiliată la ARBOmedia AG (Germania), a devenit partener al editorului ziarului Obiectiv, Ediţia de Vaslui. Parteneriatul s-a produs prin transferul publicaţiei Obiectiv într-o firmă nou-înfiinţată, Editura EMI Press din Vaslui, cu un capital social de 25.000 de euro. Acţionarul principal al EMI Press este EMI Deutschland (51%). Restul acţiunilor sunt deţinute de Irina Sadici, Clara Bisoc şi Viorel Oprea, membrii în conducerea redacţională a cotidianului, cu câte 16,3%. Obiectiv, Ediţia de Vaslui, are un tiraj mediu de aproximativ 3.500 de exemplare. Media Grup Nord Est, fostul editor al ziarului, a realizat în 2005 o cifră de afaceri de 247.000 euro şi un profit net de 53.506 de euro. EMI Deutschland a cumpărat în cursul acestui an şi Ziarul de Iaşi.

O mutare în advertising

Norris Măgeanu, director de marketing al companiei Elmec România, distribuitorul oficial în ţara noastră a mărcii Nike, a decis să părăsească firma la care a lucrat patru ani, alăturându-se echipei agenţiei de publicitate J.C.Lloyds&Partners. Agenţia operează pe piaţa românească din toamna anului 2005 şi, potrivit datelor de la Registrul Comerţului, are trei asociaţi: Norris Măgeanu (33,3%), Alexandru Marincă (33,3%) şi Mihnea Truşcă (33,3%). Printre clienţii agenţiei se numără: Nike, Volvo, Holcim, L’Oréal, Runners, Spalding, J.W. Marriott şi Bucharest Distribution Park.