Activelor Statului (AVAS) a demarat o licitatie de alegere a unei agentii de publicitate care va presta servicii de achizitii de spatii publicitare. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 16 mai. Va fi aleasa oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic. Mioara Iordache, director in cadrul AVAS, a explicat pentru Capital ca agentia castigatoare va face doar achizitie de media, pe baza strategiei si a titlurilor alese de catre AVAS. Ea a adaugat ca va conta in alegerea agentiei cel mai mic pret per centimetru patrat, raportat la tirajul publicatiei. Documentatia precizeaza titlurile si posturile radio-TV pentru care AVAS a cerut oferte din partea agentiilor. Printre acestea se afla si ziare cu tiraj confidential sau neauditat (Azi, Dimineata, Gardianul, Ultima Ora, Realitatea Romaneasca, Curierul National, Cronica Romana,) sau televiziuni cu audiente foarte mici (OTV, Alpha TV, National TV, B1TV). Mioara Iordache spune ca nu toate titlurile incluse in documentatie vor fi neaparat suporturi pentru anunturile AVAS, ci vor fi alese in functie de principalul criteriu – raportul pret/centimentru patrat/tiraj.O ciudatenie a caietului de sarcini este „asigurarea publicarii, in regim gratuit, a minimum sase articole format A4 in paginile economico-financiare ale fiecarui ziar din anexa, care sa prezinte activitatea AVAS“. Aceasta prevedere incurajeaza practica dubioasa (si inselatoare) a articolelor publicitare care nu poarta insemnul „Publicitate“. Desi in documentatie nu este specificat, Mioara Iordache a declarat ca articolele vor fi demarcate cu insemnul „P“. Totodata, AVAS cere agentiilor minimum sase abonamente gratuite pentru publicatiile specificate.AVAS nu a oferit nici o informatie despre participanti, dar, potrivit unor informatii din piata, s-au inscris opt agentii, printre care Grey Worldwide, Media Investment si Optimedia.
Concurs pentru tinerii jurnalisti
Fundatia Freedom House si Edipresse As cu sprijinul Connex (partener fondator), GlaxoSmithKline, Rompetrol, ARBOmedia si UniCredit Romania lanseaza a saptea editie a concursului anual destinat incurajarii si recompensarii tinerilor jurnalisti. Concursul „Tanarul Jurnalist al Anului“ are sapte sectiuni: Cultura, Telecomunicatii, Social, Sanatate, Economic/afaceri, Media/publicitate si Financiar/bancar.Castigatorul fiecarei sectiuni primeste un premiu in valoare de 1.000 de euro. La fiecare sectiune se vor acorda si doua mentiuni de 100 de euro. Participantii trebuie sa aiba maximum 35 de ani. Pentru inscrierea la concurs, candidatii vor trimite trei articole in original, trei copii ale fiecarui articol si o prezentare succinta a experientei profesionale. Articolele trebuie sa fie la prima participare la un concurs de acest gen. Inscrierile se trimit pana la 15 mai (data postei), pe adresa Freedom House, B-dul Ferdinand nr. 125, et.1, ap.2, Bucuresti.