publicitate cele mai creative din tara, NextCap, Gavrila&Asociatii, Cohn&Jansen si Headvertising, si-au anuntat public decizia de a nu participa la editia din acest an a festivalului national de creatie publicitara Ad’Or. Prin acest gest, agentiile au hotarat sa atraga atentia comunitatii oamenilor de publicitate asupra acestei competitii, care, in opinia lor, a devenit o competitie a lucrarilor facute intentionat pentru festival (asa numitele „fantome“).„Am crezut ca age
publicitate cele mai creative din tara, NextCap, Gavrila&Asociatii, Cohn&Jansen si Headvertising, si-au anuntat public decizia de a nu participa la editia din acest an a festivalului national de creatie publicitara Ad’Or. Prin acest gest, agentiile au hotarat sa atraga atentia comunitatii oamenilor de publicitate asupra acestei competitii, care, in opinia lor, a devenit o competitie a lucrarilor facute intentionat pentru festival (asa numitele „fantome“).„Am crezut ca agentiile care au anuntat anul trecut faptul ca nu vor mai participa vor sensibiliza obrazul gros si fara terminatii nervoase al celor care fac lucrari de festival. Nu a fost asa, ci, dimpotriva. In liniste, obrazul a devenit chiar si mai gros. Acum, ca nu vom mai participa nici noi, speram ca nimic sa nu mai tulbure ingrosarea lui“, a declarat Andrei Cohn, asociat si director de creatie Cohn&Jansen. La randul sau, Serban Alexandrescu, asociat si director de creatie Headvertising, a spus: „Procentajul «specialelor de festival» a crescut galopant, de la editie la editie, astfel incat la ora actuala Ad’Or nu e decat o caricatura a proiectului initial.“ Decizia celor patru agentii, membre ale Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (organizatorul festivalului), pune sub semnul intrebarii starea de sanatate a acestei competitii si nu este exclus ca in urmatorii ani sa asistam la o profunda scindare a Uniunii publicitarilor din Romania.
BRAT a aprobat SNA Focus
Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a hotarat ca din iulie anul acesta sa lanseze cercetarea Studiul National de Audienta Focus, care, pe langa rezultatele referitoare la audienta presei scrise din Romania, va cuprinde si informatii detaliate despre consumul de produse si servicii, inclusiv marci, precum si despre comportamentul si opiniile oamenilor interveviati. SNA Focus, ca unica sursa a acestor informatii, va descrie publicul cititor al unei publicatii nu doar cu ajutorul datelor socio-demografice, ceea ce face SNA in prezent, ci si cu ajutorul consumului lor de produse, servicii, marci si al comportamentului lor. Rezultatele SNA Focus, preconizate a fi disponibile in 2006, vor ajuta ca planificarea campaniilor de publicitate in presa scrisa sa se faca mult mai eficient decat in prezent. SNA Focus va fi realizat de IMAS si Metro Media Transilvania. In viitor, CSOP, care participa in prezent la realizarea SNA, se va retrage din acest proiect. O alta noutate anuntata de BRAT este ca universul de masurare se va extinde la nivelul intregii populatii urbane cu varste intre 14 si 64 de ani, urmand ca esantionul sa se mareasca de la 17.000 de interviuri la 22.500. Rezultatele de audienta de presa scrisa pentru populatia urbana vor fi furnizate pentru prima data tot in octombrie 2006.