Bazar

Ringier Romania a lansat in Bucuresti cotidianul gratuit Compact Preluand modelul de succes al cotidienelor gratuite, model consacrat deja in Europa, Ringier a lansat in Capitala primul ziar de calitate distribuit gratuit. Cotidianul Compact apare de luni pana vineri, intr-un tiraj de 150 de mii de exemplare, adresandu-se unui public tanar, activ, cu varste cuprinse intre 15 si 30 de ani. Conceput pentru a fi citit dimineata, in mijloacele de transport, ziarul are 16 pagini color si ofera i

Ringier Romania a lansat in Bucuresti cotidianul gratuit Compact

Preluand modelul de succes al cotidienelor gratuite, model consacrat deja in Europa, Ringier a lansat in Capitala primul ziar de calitate distribuit gratuit. Cotidianul Compact apare de luni pana vineri, intr-un tiraj de 150 de mii de exemplare, adresandu-se unui public tanar, activ, cu varste cuprinse intre 15 si 30 de ani. Conceput pentru a fi citit dimineata, in mijloacele de transport, ziarul are 16 pagini color si ofera informatii pe scurt din toate domeniile de interes. Redactorul-sef este Laurentiu Ciocazanu, care conduce o echipa de 20 de jurnalisti. Directorul executiv al publicatiei este Marco Stettler, care detine experienta in segmentul de presa scrisa gratuita, adresata tinerilor, din Italia.

O licitatie cu scantei

Agentia Media Investment, condusa de Zoltan Szigeti, a castigat licitatia pentru contul de media al Bancii Comerciale Romane (BCR) pe anul 2006. La licitatie au fost invitate si agentiile Starcom
Media, Media Direction si Tempo Advertising. stefan Iordache, managing partner la Leo Burnett&Taget si actionar la Starcom Media, agentia care a pierdut clientul caruia ii furnizase pana atunci serviciile de media, nu poate sa-si explice de ce a pierdut in fata lui Media Investment. “Statiile TV au declarat ca au oferit preturi egale la cererea agentiilor aflate in licitatie. Aici apare o lipsa de logica: ori Media Investment a facut o oferta sub pret, ori exista o altfel de legatura, lipsita de etica intre agentie si statii”, afirma Iordache.

Zoltan Szigeti s-a abtinut: “Nu comentez declaratiile competitorilor nostri nici cand pierdem o licitatie si cu atat mai putin atunci cand o castigam. Asa am fost educati in procesul acumularii noastre de experienta in aceasta industrie si nu dorim sa ne abatem de la acest demers profesional”. L-am intrebat pe Zoltan Szigeti care au fost punctele forte ale ofertei catre BCR. “Sunt punctele forte ale agentiei Media Investment, care o diferentiaza de competitori: inovatie, creativitate si optimizare, fiecare dintre aceste elemente fiind un instrument de a investi bugetele clientilor mai eficient pentru planurile lor de marketing.”


Pana la inchiderea editiei, reprezentantii BCR nu au raspuns intrebarilor Capital referitoare la aceasta licitatie.


De asemenea, contractul nu era inca semnat la data redactarii acestui articol.

Potrivit unor surse din piata, care au tinut sa-si pastreze anonimatul, bugetul de media al BCR prognozat pe 2006 s-ar ridica la aproape 1,6 milioane euro, unul dintre cele mai mari de pe piata bancara. Potrivit acelorasi surse, criteriile care au stat la baza alegerii agentiei castigatoare, in ordinea importantei, au fost evaluarea ofertei financiare, apoi strategia de media.
La aceasta licitatie nu a fost invitata McCann-Erickson, o agentie puternica in domeniul media, in ciuda cifrei de afaceri pe anul 2005, care o plaseaza pe primul loc in piata de publicitate.
Mai mult, firma lui Bogdan Enoiu este si organizatoarea turneului BCR Open Tenis.