Ogilvy&Mather a castigat creatia la Bergenbier
Producatorul de bere Interbrew Romania a organizat recent o licitatie de creatie pentru campania integrata de imagine a marcii Bergenbier. Oferta agentiei de publicitate Ogilvy&Mather a fost desemnata castigatoare. La licitatie au mai participat agentiile Leo Burnett&Target, Headvertising si Scala Thompson. Campania va fi pusa in practica anul viitor.

Un trimestru slab pentru Pro TV
Raportul financiar al companiei Central Media Enterprises (CME) pe al doilea trimestru din acest an arata ca veniturile nete ale Pro TV au fost de 8,82 milioane de dolari, cu 17% mai mici decat cele inregistrate in aceeasi perioada a anului 2000. Pe primul semestru din 2001, veniturile nete ale postului au fost de 15,67 milioane dolari, cu 19% mai mici decat cele din semestrul I 2000. Pe ansamblu, CME a inregistrat o crestere a veniturilor de 9 procente. Dintre toate statiile pe care le detine CME in Europa, Pro TV (entitate ce contine Pro TV, Media Vision si Video Vision) a inregistrat cele mai mari scaderi ale veniturilor fata de trimestrul al doilea 2000.

Preturile de media nu reflecta audienta
Raspunsurile solicitate companiei Mobil Rom pentru articolul „Bugetele de publicitate s-au cheltuit cu chibzuinta”, aparut in numarul trecut, au sosit dupa inchiderea editiei. Le-am fi trecut cu vederea, daca n-am fi aflat ca Mobil Rom a consumat un buget de publicitate in primul semestru al anului cu 25% mai mare decat cel din aceeasi perioada a anului 2000. Foarte interesanta este si opinia companiei Mobil Rom in chestiunea preturilor de media: „Preturile nu reflecta intotdeauna realitatea, pentru ca nu au la baza date corecte despre audienta. Daca televiziunile vand audienta si pot oferi un control calitate/pret, nu acelasi lucru se poate spune si la presa scrisa si radio. Rate-cardurile existente pe piata de media romaneasca sunt foarte mari, disconturile obtinute par uneori aleatorii, ofertele primite de la diverse publicatii nu sunt intotdeauna fair-play in contextul pietei, iar suma platita pentru un anume format in presa scrisa sau pentru 30 de secunde de radio nu e neaparat justificata de „audienta” pretins a fi atinsa.”

O precizare
In articolul „Bugetele de publicitate s-au cheltuit cu chibzuinta”, cresterea de 65% a cheltuielilor publicitare brute pe radio in semestrul I -2001 fata de acelasi semestru al anului 2000 nu este tocmai reala. Cresterea nu a luat in calcul faptul ca Alfa Cont nu monitoriza in 2000 statiile Uniplus si BBC, iar Europa FM a inceput sa emita pe 26 mai 2000. Cresterea bugetelor alocate la statiile Radio Total, Contact, Pro FM, Radio 21 si Romania Actualitati in semestrul I – 2001 fata de semestrul I – 2000 este de 23,9%. Daca la aceste statii se adauga si Europa FM, atunci cresterea este de 51,85%.