Bazar

A inceput "numaratoarea inversa" pentru B1 TVCompania News Television Romania a ajuns la un acord cu televiziunea B1 TV privind transmisia prin satelit. Potrivit acestei intelegeri, postul de televiziune B1 TV va emite prin televiziunile prin cablu si televiziunile locale din Romania sub licenta de satelit detinuta de News Television Romania. Postul va fi lansat in cateva saptamani si va acoperi in principal Bucurestiul si suburbiile. B1 TV va difuza programe de divertisment, filme, seriale, sti

A inceput „numaratoarea inversa” pentru B1 TV
Compania News Television Romania a ajuns la un acord cu televiziunea B1 TV privind transmisia prin satelit. Potrivit acestei intelegeri, postul de televiziune B1 TV va emite prin televiziunile prin cablu si televiziunile locale din Romania sub licenta de satelit detinuta de News Television Romania. Postul va fi lansat in cateva saptamani si va acoperi in principal Bucurestiul si suburbiile. B1 TV va difuza programe de divertisment, filme, seriale, stiri si dezbateri locale, de interes local.
News Television Romania, detinatoarea licentei postului B1 TV, este proprietatea lui News TV Romania BV, un joint-venture intre News Corp Europe si Paunescu Group, holdingul omului de afaceri George Paunescu. Televiziunea B1 TV apartine lui Paunescu Group. In ultimul an, News Corp Europe a oferit asistenta grupului Paunescu pentru infiintarea televiziunii B1 TV, in ceea ce priveste grila de programe, emisiunile de stiri si organizarea postului.
News Corp Europe, o divizie a companiei americane News Corporation, este deja un investitor important in Romania, avand 75% din actiunile News Outdoor, firma ce detine puternica agentie de panotaj Exclusiv Media din tara noastra. Exclusiv Media a achizitionat recent Dockview, o alta firma de panotaj de pe piata romaneasca. News Corp Europe este responsabila pentru extinderea si dirijarea intereselor lui News Corporation in Europa Occidentala, Centrala si de Est si apartine magnatului australian Rupert Murdoch.

Audienta Pro TV este in declin?
Sondajele de audienta ale programelor de televiziune pe luna octombrie releva cateva rasturnari spectaculoase in piata TV. Potrivit masuratorilor companiei AGB Data Research, efectuate in orasele cu peste 200.000 de locuitori, inclusiv Bucurestiul, cota de piata (de vizionare) in intervalul orar 19 – 23 (prime-time) a postului Pro TV a inregistrat in luna octombrie o scadere cu doua procente fata de cea din septembrie. Astfel, cota de piata a coborat de la 22,7% la 20,7%. Este cea mai drastica scadere lunara a cotei de piata pe care a inregistrat-o acest post intr-un sezon toamna-iarna, in prime-time, un interval in care se dau cele mai crancene „batalii” in vanzarile de publicitate. De aceasta scadere a profitat Antena 1, care in prime-time avut o cota de piata de 21,5 procente. Si cota de vizionare a canalului TV Romania 1 a pierdut in octombrie un procent, de la 17,7% in septembrie la 16,7% in octombrie. Dar surpriza notabila a acestei luni este Prima TV, care isi vede (pe sondaje) roadele investitiilor in programele de divertisment. Astfel, cota de piata in prime-time a postului Prima TV, in mediul urbanul mare, a crescut de la 8,5% in septembrie la 11,7% in octombrie. O crestere exploziva de 3,2 procente! Prima TV confirma, in aceasta toamna, ca este un jucator redutabil pe piata televiziunilor private. In acelasi interval de timp, cota de vizionare a postului Acasa TV a inregistrat o crestere de un procent in luna octombrie.
In topul celor mai vizionate emisiuni difuzate in cursul lunii trecute, in mediul urbanul mare, se afla Vacanta Mare (editia din 28 octombrie) cu un rating de 27,5%. De fapt, Vacanta Mare pare sa fi ramas singurul spargator de audienta al Pro TV-ului. Pe urmatorul loc, dar la mare distanta, s-a clasat meciul de fotbal Romania – Georgia (TV Romania 1) cu un rating de 18,6%.