Ringier AG isi extinde afacerile in Europa de Est
Trustul elvetian de presa Ringier AG si-a consolidat pozitia de lider pe pietele editoriale din Ungaria, Cehia si Slovacia. In Ungaria, Ringier a achizitionat 49,9% din capitalul social al Nepszabadsag de la grupul de presa Gruner+Jahr. Astfel, Ringier devine actionarul principal al celui mai important ziar din tara vecina, celelalte actiuni fiind detinute de mai multi actionari minoritari. Cotidianul Nepszabadsag are un tiraj de 200.000 de exemplare si ocupa al doilea loc pe piata ziarelor din Ungaria, dupa tabloidul Blikk, apartinand tot trustului Ringier, cu un tiraj de 200.500 exemplare. In calitate de proprietar al cotidianului Blikk, al editiei de duminica Blikk, al ziarului de sport Nemzeti Sport si al ziarului Magzar Hirlap, Ringier AG era deja cel mai mare editor de ziare din Ungaria inaintea achizitiei Nepszabadsag. In total, numarul de ziare vandute zilnic de Ringier in Ungaria se ridica la 535.000 exemplare.
In Slovacia, Ringier si Gruner+Jahr au realizat un parteneriat in care primul detine 49% din actiuni. Ringier participa in acest parteneriat cu cele cinci reviste TV, pentru femei si familie, iar Gruner+Jahr participa cu cel mai important tabloid din tara, Novy cas, cu 160.000 de exemplare vandute si peste un milion de cititori. Fuziunea dintre Ringier – Gruner+Jahr a condus la crearea celei mai mari case de editura din Slovenia. In Cehia, Gruner+Jahr, lider pe piata revistelor din Europa, al carui actionar majoritar este Bertelsmann AG, preia 25% din actiunile detinute de Ringier in domeniul editarii si tiparirii de publicatii.
In Romania, grupul elvetian Ringier detine publicatiile Libertatea, Capital, TVmania, Unica, Lumea Femeilor si Bravo.
Pro TV sufera din cauza scaderii bugetelor de publicitate
Potrivit raportului financiar al Central European Media Enterprises (CME), Pro TV a inregistrat venituri nete pe primele noua luni ale acestui an in valoare de 22,651 milioane de dolari. In primele trei trimestre ale anului 2000, Pro TV inregistrase venituri nete de 26,128 milioane de dolari. Pe al treilea trimestru al anului 2001, veniturile nete ale postului s-au cifrat la 6, 981 milioane dolari, in timp ce in aceeasi perioada a anului trecut, veniturile se ridicau la 7,368 milioane dolari. In comunicatul de presa, Fred Klinkhammer, presedintele Consiliului de administratie al CME, declara ca Pro TV continua sa se confrunte cu o competitie puternica, in conditiile in care bugetele de publicitate raman scazute. „In urma bilantului companiei, am decis sa marim provizionarea (fonduri imobilizate pentru datoriile neincasate la scadenta – nota red.) cu 3 milioane de dolari, spune Fred Klinkhammer. Managementul nostru local a redimensionat afacerea pentru conditiile actuale si considera ca poate reduce costurile cu cel putin 5 milioane de dolari pentru anul 2002.”
CSOP si-a prezentat serviciul peoplemeter
Saptamana trecuta, CSOP/Taylor Nelson Sofres a prezentat agentiilor de publicitate, posturilor si producatorilor TV serviciul de masurare electronica a audientei de televiziune (peoplemeter) la nivel national. Panelul national reprezentativ pe care se realizeaza cercetarea este format din 750 de gospodarii in care sunt instalate aparatele electronice, continand 2.200 de indivizi. Acest panel este reprezentativ pentru o populatie de 18,4 milioane, cu varste de peste 4 ani si acces la televizor.