Notorious Advertising a divortat de Ciuc Premium
Agentia de publicitate Notorious Advertising a renuntat sa mai acorde servicii publicitare marcii de bere Ciuc Premium, apartinand producatorului Brau Union. Bogdan Alexandrescu, managing director al agentiei, explica acest divort: „Motivul principal a fost anuntarea unei licitatii de catre Brau Union, licitatie pentru care, in ciuda insistentelor noastre, nu ni s-au oferit motive pertinente, sustinute de date concrete, privind cauza si obiectivele acesteia. Spun principal, pentru ca in ultimul an marca Ciuc a fost neglijata total, pe fondul schimbarii de trei ori a persoanelor care supervizau aceasta marca din partea clientului. Toate incercarile noastre din acest an, de a veni cu propuneri pentru continuarea strategiei care a condus la succesul acestei marci pe piata, au fost refuzate din start sau amanate. Astfel, am ajuns la concluzia ca nu se doreste in mod real performanta pentru aceasta marca, lucru cu care noi eram obisnuiti, ci mai curand schimbarea agentiei. Drept pentru care am refuzat sa participam la licitatia in cauza.” Bogdan Alexandrescu ne-a declarat ca, potrivit unui studiu recent realizat la solicitarea unui producator concurent cu Brau Union, sloganul Ciuc Premium – „Berea dupa bere e placere” – este pe primul loc in topul sloganurilor pentru bere.
Notorious Advertising a castigat in 1999 licitatia pentru relansarea marcii Ciuc Premium, marca ce apartinea atunci lui Brewery Holdings, prestand toata gama servicii (mai putin cele de media) si dupa cumpararea marcii de catre Brau Union: strategie de comunicare, creatie, productie si BTL atat pentru campaniile de marca, cat si pentru cele promotionale. Datorita campaniei de relansare, cota de piata Ciuc Premium a crescut de la 3,1% in iulie 1999 la 5% in noiembrie acelasi an. De asemenea, Ciuc a vandut in 1999 cu 30% mai mult fata de 1998, desi cresterea pietei, potrivit analistilor, a fost de 10%. L-am intrebat pe directorul agentiei cine este proprietarul sloganului „Berea dupa bere e placere”? Bogdan Alexandrescu a raspuns: „Sloganul sau reclamele -create de Notorious pentru Ciuc sunt proprietatea celui care detine marca respectiva, cu conditia sa fie achitate, conform contractului, toate serviciile prestate de agentie”.
Medic One inghite Ascovit
Agentia Medic One, specializata in publicitate pentru produse farmaceutice, a realizat campania integrata de comunicare pentru produsul Ascovit (vitamina C pentru copii si adulti). Produsul Ascovit apartine firmei Europharm. Campania publicitara se deruleaza la televiziune si in presa scrisa sub sloganul „Ascovit: vitamina Ce-ti lasa gura apa”.
UPC se grabeste
Agentia de publicitate Foss Advertising a lansat pentru UPC (United Pan-European Communications) campania promotionala „Nu trebuie sa astepti Craciunul pentru a primi un cadou de trei ori mai mare!” Prin aceasta promotie care se desfasoara in ziarele si radiourile locale, dar si prin postere si pliante, locuitorii din opt orase ale tarii sunt invitati sa se aboneze la retelele de televiziune prin cablu preluate de UPC si sa primeasca pe loc cadouri… pe care altii le ofera abia la Craciun. UPC este prezent in Romania din anul 2000 in calitate de operator de televiziune prin cablu, fiind lider european in domeniul comunicatiilor digitale, telefonie si televiziune.