Banca Comercială Română (BCR) a evitat să participe la concilierea de marţi cu reprezentanţii a peste 400 de clienţi nemulţumiţi, invocând aspecte strict formale, se arată într-un comunicat al casei de avocatură Piperea şi Asociaţii.
Iniţial, după depunerea invitaţiei la conciliere, Societatea Civilă de Avocaţi (SCA) Piperea şi Asociaţii, care reprezintă grupul de clienţi nemulţumiţi, a primit un fax prin care a fost rugată să depună contractele de credit ale clienţilor (peste 400 de astfel de contracte) sau să le identifice.
‘Ca urmare a acestei adrese, pentru a arăta disponibilitatea noastră, am depus un tabel în care indicăm aceste contracte. Cu toate acestea, marţi am primit prin fax refuzul BCR de a se prezenta la conciliere tocmai pentru că nu am depus contractele de credit’, au declarat reprezentanţii Piperea şi Asociaţii.
Aceştia au adăugat că respectivele contracte de credit, a căror absenţă a fost invocată, blocând astfel procedura de conciliere, au fost emise chiar de către BCR şi, prin urmare, se află şi în posesia băncii.
‘Oricum, prin conciliere am indicat care sunt problemele care necesită a fi discutate, fără a face trimitere la clauzele contractuale, tocmai pentru că acestea sunt prezente în orice contract (contractele sunt de adeziune, fiind preformulate)’, au mai precizat avocaţii SCA Piperea şi Asociaţii.
În final, avocaţii au arătat că în litigiile întemeiate pe dreptul protecţiei consumatorilor, cum este cel cu băncile, nu este necesară îndeplinirea concilierii prealabile, deoarece aceasta este reglementată de Codul de Procedură Civilă.
‘Concilierea demarată de Piperea şi Asociaţii nu s-a dorit a fi o formalitate ci, din contră, nefiind obligatorie, s-a sperat că se poate ajunge la o rezolvare amiabilă’, se precizează în documentul menţionat.