Rezultatul operaţional a fost de aproximativ 1,3 miliarde lei (289 milioane euro), cu 16,9% mai redus decât în anul precedent, din cauza veniturilor operaţionale mai mici cărora li s-au adăugat cheltuieli de investiţii mai ridicate, în special cu infrastructura IT. 

Veniturile nete din dobânzi au scăzut cu 10,3%, la circa 1,79 miliarde lei (397,9 milioane euro), de la 1,99 miliarde lei (448,3 milioane euro) în 2015, considerând rezolvarea continuă a portofoliului de credite problematice, eforturile de a avea preţuri competitive pe piaţă şi un mediu dominat de o rată mai mică a dobânzii, explică sursa citată. Veniturile nete din comisioane au scăzut cu 2,2%, la 708,9 milioane lei (157,9 milioane euro), de la 725,2 milioane lei (163,2 milioane euro) în 2015, pe seama comisioanelor mai reduse aplicate pentru intermedierea vânzărilor de produse ale subsidiarelor, parţial compensate de creşterea veniturilor din comisioane aplicate tranzacţiilor bancare, ca urmare a strategiei băncii de a încuraja utilizarea canalelor electronice. Venitul operaţional a scăzut cu 6,7%, la aproximativ 2,87 milioane lei (639 milioane euro), de la 3,07 miliarde lei (692 milioane euro) în 2015, în special din cauza veniturilor nete din dobânzi mai reduse şi a unui venit mai scăzut din comisioane şi speze, parţial compensate de un rezultat din tranzacţionare mai ridicat. 

Cheltuielile administrative generale în 2016 au ajuns la 1,57 miliarde lei (350 milioane euro), mai mari cu 3,8% comparativ cu 1,51 miliarde lei (340,5 milioane euro) în 2015. 

Raportul cost-venit a avansat la 54,8% în 2016, faţă de 49,2% în 2015. 

În anul 2016, BCR a acordat clienţilor retail şi corporate credite noi de 8,8 miliarde lei, în timp ce rata creditelor neperformante a scăzut la 11,8%, faţă de 20,2% în decembrie 2015. Gradul de acoperire a creditelor neperformante cu provizioane s-a ridicat la 85,3% în decembrie 2016. 

În activitatea bancară dedicată persoanelor fizice, BCR a acordat volume noi de credite în valoare totală de 5,5 miliarde lei, înregistrându-se vânzări solide de credite de consum şi garantate – în special datorită programului Prima Casă, în timp ce vânzările de credite ipotecare standard au trenat din cauza legii 'Darea în plată'. 

Pe segmentul de finanţări pentru companii, BCR a acordat 3,3 miliarde lei volume de credite noi. Pe segmentul de co-finanţare acordată pentru proiectele care beneficiază de fonduri europene, BCR deţine o cotă de piaţă de peste 30% şi un portofoliu de peste 7,7 miliarde lei co-finanţări acordate. "Creşterea portofoliului de finanţări corporate este susţinută de un flux solid de afaceri de o calitate mai ridicată, în special pe categoriile de produse precum descoperit de cont, capital de lucru şi finanţarea lanţurilor de furnizori", precizează instituţia financiar bancară. 

Pe de altă parte, banca a atins un număr de 200.000 de clienţi cărora le-a oferit soluţii de reducere a sarcinii financiare, în timp ce şi-a extins treptat programele de educaţie financiară, fiind prima instituţie financiară locală care a implementat prevederile Directivei Europene 17 privind contractele de credit pentru consumatori. 

Rata de adecvare a capitalului s-a menţinut în decembrie 2016 la 21,8% (banca), în timp ce capitalul de Rang 1 + 2 (grup) se ridica la 6,5 miliarde lei în decembrie 2016. 

"Sunt, mai întâi de toate, recunoscător clienţilor şi angajaţilor noştri pentru încrederea lor. Plecând de la acest aspect, aş dori să evidenţiez două realizări simple ale BCR în anul 2016: în primul rând, am continuat să ne concentrăm pe clienţi şi afacerile cu aceştia, iar în al doilea rând am continuat să investim în infrastructura proprie pentru a oferi servicii mai conveniente, mai fiabile şi mai accesibile. Privind înainte, aceasta este strategia corectă pentru noi", a declarat Sergiu Manea, CEO al BCR. 

Depozitele de la clienţi au crescut cu 13,2%, la 48,23 miliarde lei (10,62 miliarde euro) la 31 decembrie 2016 şi rămân principala sursă de finanţare a BCR, în timp ce banca beneficiază de surse de finanţare diversificate, incluzând compania mamă. 

"BCR se concentrează pe creditarea în lei, cu scopul de inversa pe termen mediu şi lung mixul de valute din portofoliul de credite în favoarea monedei locale şi pentru a utiliza la maximum capacitatea puternică de auto-finanţare în lei", se mai arată în comunicatul citat. 

Banca Comercială Română, membră a Erste Group, oferă o gamă completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 512 unităţi retail amplasate în majoritatea oraşelor cu mai mult de 10.000 de locuitori din toată România şi prin cele 21 de centre de business şi 23 de birouri mobile dedicate companiilor. BCR deţine cea mai mare reţea de echipamente de auto-servire bancară din ţară – aproximativ 2.600 Echipamente (ATM-uri, Maşini Multifuncţionale, Terminale Automate de Plăţi, Maşini de schimb valutar) ca şi 12.000 de terminale POS pentru plăţile prin card la comercianţi. Grupul BCR avea în decembrie 2016 un număr de 7.078 salariaţi proprii. 

AGERPRES