BCR a inaugurat, la București, un concept nou de agenție bancară – Centrul de Dialog Financiar. Acesta a fost dezvoltat în urma sugestiilor și recomandărilor clienților, precum și în baza experienței BCR în relația cu aceștia
“Dezvoltăm un nou model de comunicare cu clienții noștri, mult mai apropiat, în care folosim mijloace de educație financiară. Am învățat că, dincolo de vânzarea unor produse bancare, este nevoie să facem mult mai mult. Trebuie să ne implicăm cu adevărat într-un dialog deschis, față de cei care ne calcă pragul, chiar dacă aceștia sunt sau nu clienți BCR. Vrem să le înțelegem nevoile și să le oferim sfaturi cu adevărat valoroase”, a declarat Dana Demetrian, Vicepreședinte Retail BCR.
Potrivit studiului BCR „Românii și educația financiară”, 42% dintre români se așteaptă ca educația financiară să fie oferită de bănci și specialiști în finanțe, în timp ce numai 18% cred că ar trebui să fie predată în școală și familie (13%). Conform aceluiași studiu, românii înțeleg prin educația financiară să împrumute bani numai atunci când sunt siguri că îi pot da înapoi (75%), să nu cheltuiască mai mult decât câștigă (66%), să își prioritizeze cheltuielile curente (61%). Totodată, sondajul mai arată că doar 1 din 5 români declară că are un cont de economii sau un depozit bancar și doar 1 din 4 își face un plan de cheltuieli amănunțit, în scris.
“În cadrul Centrului de Dialog Financiar, suntem pregătiți să le spunem clienților cum să-și evalueze corect capacitățile financiare sau cum să-și seteze în mod realist obiectivele financiare, fie că vorbim de economii, de educația copiilor, de vacanțe sau achiziții de proprietăți. Astfel, vom crea împreună un jurnal financiar de susținere a obiectivelor personale, astfel încât clienții să-și poată construi propria independență financiară. Avem nevoie de educație financiară în România, realistă, pragmatică, iar BCR este pregătită să o ofere clienților”, a completat Dana Demetrian.
Deschiderea Centrului de Dialog Financiar reprezintă o etapă în cadrul strategiei băncii de abordare a clienților bazată pe principii de educație financiară.
BCR este prima bancă din România care a decis să ofere, în mod proactiv, soluții comerciale sustenabile pentru reducerea costurilor suportate de către clienții săi. Aproape 200.000 de clienți ai BCR au beneficiat, începând cu 2009, de refinanțări, restructurări sau ajustări de costuri, aceasta fiind și una dintre soluțiile găsite de bancă pentru optimizarea bugetului personal. Practic, în ultimii șapte ani, credite în volum de peste 4,5 miliarde lei au intrat într-un proces de reducere de costuri.
Sondajul BCR „Românii și educația financiară” a fost realizat, în luna octombrie, împreună cu Unlock Market Research.