Banca Comercială Română a înregistrat o creştere de 280 la sută la vânzarea creditelor garantate, în perioada ianuarie - aprilie 2014, faţă de aceeaşi perioadă din 2013, confirmând succesul reorganizării băncii, a declarat, sâmbătă, Dana Demetrian, director Reţea de Retail a BCR, într-un seminar financiar-bancar, la Snagov.
'Mergem înainte într-un trend pozitiv. Creditele de consum, ca şi cele garantate au crescut fabulos în 2014, faţă de 2013, pentru că am ştiut să intervenim în piaţă la momentul oportun, şi nu doar pentru că ne-am îmbunătăţit eficienţa. Practic, la creditele garantate în lei, BCR are o cotă de piaţă de 20%, după decizia strategică importantă luată, în 2012, de a credita doar în lei. Aceasta a generat o consolidare puternică a cotei de piaţă la creditele în lei, de la 5% în 2012, la 20% în aprilie 2014. BCR a dat un trend pe care piaţa l-a urmat', a arătat Demetrian.
Potrivit acesteia, BCR susţine dezvoltarea consumului în România, iar prima parte a anului 2014 a arătat o evoluţie pozitivă în vânzarea creditelor de consum.
'BCR înregistrează o creştere de 70% în vânzări, în primele patru luni ale anului 2014, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013. Martie şi aprilie 2014 au fost cele mai bune luni din ultimii trei ani. Produsele de creditare Divers BCR, Card de Credit, Overdraft reprezintă un motor puternic de relansare a consumului pe piaţa din România. Încurajăm foarte mult clienţii noştri să utilizeze non-cash', a explicat directoarea din BCR.
Programul strategic de reorganizare lansat de BCR în 2013 a generat o eficientizare a vânzărilor, iar oficialii BCR 'confirmă succesul reorganizării', lansate în 2013.
'Reducerea de personal are un rol important. BCR a condus un program de reorganizare strategică destul de eficient. Eficienţa în vânzări, producţia nouă de credite raportată la numărul de angajaţi full time, au crescut de la un trimestru la anul, în 2013, cu 37 %. În urma programului de reorganizare, dacă comparăm perioadă cu perioadă, eficienţa în vânzări în ultimul trimestru din 2013 a crescut cu 70% în volum, faţă de aceeaşi perioadă din 2012. BCR se află la un nivel competitiv ridicat, cu un volum de credite vândute, raportat la salariaţii full time, mai mare cu 50% decât media pieţei. Peste 280 de agenţii au intrat într-un program de optimizare şi am pornit un program de deschidere de unităţi noi, acolo unde clienţii noştri o cer', a arătat Dana Demetrian.
Aceasta a precizat că 'la nivelul BCR există un raport de 120 de directori de grup la o forţă de vânzări de 3.300 de oameni'. Grupul BCR are în prezent 562 de sucursale şi 7.500 de angajaţi.
BCR: Din zece milioane de persoane fizice bancarizabile, avem 2,7 milioane de clienţi
Banca Comercială Română (BCR) a ajuns la un număr de 2,7 milioane de clienţi persoane fizice, dintr-un total bancarizabil de 10 milioane de persoane, a declarat, sâmbătă, Magda Săndulescu, director executiv Direcţia Managementul Segmentelor de Retail din BCR.
'În prezent avem 30% din totalul populaţiei bancarizabile. În România avem 2,7 milioane de clienţi persoane fizice, dintr-un total bancarizabil de 10 milioane de locuitori. Avem o cotă de piaţă de aproape 16 la sută pe salariaţi, din 4,6 milioane de persoane forţă de muncă activă', a spus Săndulescu, într-un seminar financiar-bancar, organizat de BCR, la Snagov.
Magda Săndulescu a explicat că BCR dezvoltă pe retail o strategie construită în funcţie de segmentele de clienţi, bazată pe observaţii ale clienţilor, preferinţele lor particulare pentru contactul cu banca şi comunicare personală cu clienţii.
'Mega-trendul care apare în prezent în piaţa de retail banking se manifestă prin strategii de inovare bazate pe nevoile clienţilor, pe strategia de inovare bazată pe tehnologie, care include planificarea financiară electronică personalizată, cele mai recente aplicaţii smart phone lansate pe piaţă, zonele de self service', a arătat Săndulescu.
Directoarea din BCR consideră în aceste condiţii se impune o strategie de claritate a ofertelor şi o comunicare transparentă, experienţa multicanal, consilierea personalizată a clienţilor, folosirea extinsă a bazelor de date pentru a împuternici clienţii şi o voce a clientului care să conducă la o experienţă de rezolvare a incidentelor îmbunătăţită. AGERPRES