Banca Comercială Română (BCR) a publicat rezultatele pentru primul semestru din 2019. Vedem un rezultat operaţional în creştere, dar un profit net pe minus, în ciuda performanțelor ridicate pe toate liniile de business.
Banca Comercială Română (BCR) a publicat rezultatele pentru primul semestru din 2019. Astfel, portofoliul total de credite acordate de bancă a crescut cu 8% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la care a contribuit atât segmentul retail, cât și cel corporate. BCR a acordat credite noi în monedă locală pentru persoane fizice și microîntreprinderi de peste 3,5 miliarde RON (745 milioane EUR) în S1 2019, în principal datorită creditelor de nevoi personale. În plus, 34% din totalul fondurilor pentru Prima Casă pentru anul 2019 au fost alocate BCR. În ceea ce privește activitatea bancară corporate, BCR a aprobat credite corporate noi în valoare de 3,6 miliarde RON (761 milioane EUR) în S1 2019. Au fost susținute sectoare importante cum ar fi industria prelucrătoare (industria auto, industria chimică, industria producătoare de utilaje), energie și utilități, agricultura și sectorul medical.
Depozitele clienților au crescut cu 0,6% până la 55.427,3 milioane RON (11.707,6 milioane EUR) la data de 30 iunie 2019 față de 55.099 milioane RON (11.815 milioane EUR) la data de 31 decembrie 2018, fiind determinate de creșterea depozitelor din retail. Depozitele clienților rămân sursa principală de finanțare a BCR, în timp ce banca beneficiază de surse de finanțare diversificate, inclusiv compania mamă.
În primul semestru din 2019, BCR a accelerat procesele de digitalizare și simplificare operațiuni. Platforma inteligentă de banking George a ajuns astfel la 600.000 de utilizatori, atât persoane fizice, cât și microîntreprinderi. George a fost în mod continuu îmbunătățit cu noi funcționalități, inclusiv George Pay, soluție de plată pentru smartphone-uri și magazinul George. BCR a înregistrat şi o creștere semnificativă a numărului de tranzacții contactless, ajungând la un nivel de 74%, față de 64% în decembrie 2018. BCR a ajutat la implementarea plăţii contactless în transportul public din 10 orașe. În S1 2019, a fost lansată soluția contacless în Pitești, Oradea, Râmnicu-Vâlcea, Reșița, Iași, Baia Mare și Cluj-Napoca.
Rezultatul operațional al BCR a crescut cu 10,9% comparativ cu S1 2018, ajungând la 822 milioane RON (173,3 milioane EUR), susținut de veniturile operaționale mai mari. Profitul net a fost însă afectat de constituirea unui provizion excepțional, cu o valoare semnificativă, pentru activitatea BCR Banca pentru Locuințe. Astfel, BCR a înregistrat o pierdere netă de 20,8 milioane RON (4,4 milioane EUR) în S1 2019.