Bechtel mai vrea 250 milioane euro

Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, mai are nevoie de circa 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, până în prezent fiind asfaltaţi 18 kilometri, a declarat, duminică, purtătorul de cuvânt al companiei, Bogdan Sgârcitu. "Pentru a termina tronsonul 2B Câmpia Turzii-Gilău mai avem nevoie de 250 de milioane de euro, şi de asemenea mai sunt de expropriat terenuri de la km 0 la km 10 şi de mutat 21 de utilităţi, din care 7 le vom muta no

Bechtel, constructorul autostrăzii Transilvania, mai are nevoie de circa 250 de milioane de euro pentru a finaliza tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, până în prezent fiind asfaltaţi 18 kilometri, a declarat, duminică, purtătorul de cuvânt al companiei, Bogdan Sgârcitu.

„Pentru a termina tronsonul 2B Câmpia Turzii-Gilău mai avem nevoie de 250 de milioane de euro, şi de asemenea mai sunt de expropriat terenuri de la km 0 la km 10 şi de mutat 21 de utilităţi, din care 7 le vom muta noi”, a spus Sgârcitu. Potrivit acestuia, pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău sunt pregătiţi pentru asfaltare 12 kilometri, alţi şase kilometri de poduri sunt în diverse stadii de execuţie şi încă şase kilometri se află la nivel de terasament.

Compania americană mai are de încasat de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) 13,5 milioane de euro, reprezentând factura lunii martie, care a avut scadenţa la 26 mai.

El a menţionat că din cauza reducerii contribuţiei la asigurările sociale, preţul unitar a scăzut şi astfel că din 2006 până în prezent Bechtel a încasat mai puţin cu patru milioane de euro.

Potrivit protocolului încheiat în februarie între Ministerul Transporturilor şi Bechtel, compania americană s-a angajat să finalizeze în acest an 42 de kilometri din tronsonul Câmpia Turzii-Gilău şi viaductul de pe tronsonul Suplacu de Barcău-Borş.

Accesul între cei 42 de kilometri poate fi făcut după construcţia a două noduri rutiere. Sgârcitu a spus că nodurile rutiere ar putea să nu fie finalizate, însă se vor amenaja rute alternative, pentru a facilita, temporar, intrarea pe autostradă.

În prezent, pe şantierul autostrăzii muncesc 3.300 de angajaţi, din care 2.400 de persoane au fost angajate direct de către Bechtel, iar restul de subcontractanţi. Din totalul personalului, 220 sunt muncitori străini, din care 170 sunt turci. La jumătatea lunii mai, premierul Emil Boc a dat asigurări că tronsonul Câmpia Turzii – Gilău va fi finalizat până la sfârşitul anului. El a afirmat că în acest an au fost alocate 119 milioane de euro pentru autostrada Transilvania şi că pentru finalizarea tronsonului respectiv există bani prevăzuţi în bugetul de stat.

Bechtel anunţa, la începutul lunii mai, că lucrările la tronsonul Câmpia Turzii – Gilău ar putea înregistra întârzieri în acest an, deoarece CNADNR a relocat doar 19 utilităţi dintr-un total de 38 care trebuiau mutate până la sfârşitul lunii aprilie.

Ministerul Transporturilor va plăti în acest an companiei Bechtel 420 de milioane de euro, în baza protocolului încheiat între cele două părţi.

Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistării lucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

SURSA: Mediafax