”Luni se încheie cu totul. Suma este stabilită”, a spus Dan Şova la un eveniment organizat de Camera de Comerţ Româno-Britanică (CCRB). Referindu-se la stadiul contractului, Şova a precizat că este aproape reziliat şi că mai sunt de discutat mici amănunte.

Oficialul a explicat că, pentru a putea fi construită Autostrada Transilvania, ar trebui scoase la licitaţie şi construite toate tronsoanele în acelaşi timp.

De asemenea, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional a afirmat că urmează să discute cu cei de la Direcţia Concesiuni şi că, de asemenea, se va extinde contractul cu consultantul tehnic pentru că acesta cunoaşte foarte bine situaţia. Totodată, Şova a spus că va avea loc o discuţie şi cu băncile despre cum ar trebui procedat în cazul acestei lucrări.

”O să implicăm autorităţile locale. Eu vreau să fac o întâlnire ori la Cluj ori la Oradea cu şefii judeţelor pe unde trece autostrada să vedem în ce măsură ne pot ajuta şi ei”, a subliniat el, citat de Agerpres.

Proiectul de construire a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov – Borş, a început în anul 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.

Compania a finalizat până acum 52 km de autostradă (Turda-Câmpia Turzii) din totalul de 415 km, iar termenul de finalizare a autostrăzii fusese stabilit iniţial pentru anul 2011 şi prelungit cu un an din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la partea de autostradă între Târgu Mureş şi Braşov.

După 11 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 de kilometri de autostradă în funcţiune şi 1,4 miliarde de euro deja plătite.

Citiţi şi Cel mai păgubos contract al statului român din perioada postdecembristă, pe cale să ia sfârşit