Guvernul a anunţat, prin intermediul a două comunicate, că Dan Şova s-a întâlnit, marţi, atât cu reprezentanţii BEI, cât şi cu cei ai BCR.
Reprezentanţii BCR, Tomas Spurny, preşedinte executiv, şi Sergiu Manea, vicepreşedinte executiv, şi-au prezentat disponibilitatea de a iniţia o colaborare amplă în domeniul proiectelor majore de infrastructură, de a sprijini autorităţile române şi de a instituţionaliza colaborările în scopul furnizării asistenţei tehnice, unde este necesar, şi a expertizei în structurarea proiectelor.
Spurny “si-a manifestat deschiderea pentru finanţarea unor proiecte de infrastructură rutieră”, se arat[ în comunicatul remis de Guvern
În ceea ce priveşte întâlnirea cu oficialii BEI, din partea instituţiei europene au fost prezenţi Flavio Schiavo Campo – reprezentantul BEI în România şi Luca Lazzaroli – director de operaţiuni pentru Europa de Sud – Est.
“Discuţiile purtate în cadrul întrevederii s-au concentrat asupra proiectelor în care BEI se poate implica prin oferirea de asistenţă tehnică specializată, dar şi finanţarea proiectelor în domeniul infrastructurii. BEI va oferi asistenţă în vederea îmbunătăţirii legislaţiei privind parteneriatele public-private şi contractele de concesiune pentru lucrări de infrastructură, un proiect important pe agenda întâlnirii fiind cel referitor la finanţarea, proiectarea si execuţia Autostrăzii Bucureşti – Ploieşti – Braşov (tronsonul Comarnic-Braşov)”, se arată în sursa citată.
Trei mari proiecte pe agenda Guvernului
La finele lunii trecute, CNADNR a primit mai multe oferte la licitaţia organizată pentru concesionarea a două dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România: Autostrada Comarnic-Braşov şi Autostrada de Centură a Capitalei, care va lega A1 de A2.
La ambele proiecte s-au înscris în cursă câte patru ofertanţi:
La autostrada Comarnic-Braşov au depus documentele următoarele companii:
- CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD,
- Asocierea formata din firmele SC SPEDITION UMB SRL si SC TEHNOSTRADE SRL, Asocierea formata din firmele VINCI SA si VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS si VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT si STRABAG AG si STRABAG SE si AKTOR SA si AKTOR CONCESSION SA
- Asocierea formata din firmele IMPREGILO SpA si SALINI SpA.
Conform anunţului publicat de CNADNR, tronsonul de autostradă va avea o lungime de 58 de kilometri. Pe cei 58 de kilometri vor exista 53 de poduri şi viaducte şi nu mai puţin de 18 tuneluri cu o lungime totală de 2,89 de kilometri. Valoarea estimată de reprezentanţii CNADNR, menţionată în anunţ, este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, adică 6,6 miliarde de lei cu TVA (25,3 milioane de euro/km).
În cazul Autostrăzii de centură, documente au fost depuse de către:
- Asocierea StraViA Sud Membri asociere: STRABAG SE, VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A.
- Asocierea ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4/ HOLDING S.p.A / EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / ASTALROM S.AIII.
- Asocierea TEHNOSTRADE S.R.L. / SPEDITION UMB S.R.L.
- Asocierea IMPREGILO S. p.A/ SALINI S.p.A
Acest contract, estimat de reprezentanții CNADNR la peste 9 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 2, 5 miliarde de euro cu TVA), prevede nu doar proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, cu o lungime de 48 de kilometri, ci și operarea și întreținerea celor două autostrăzi A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța).
Recent a fost lansat anunţul şi pentru autostrada sau drumul expres care va lega Craiova de Piteşti. Lungimea noii autostrăzi sau drum expres va fi de 121,18 kilometri, iar reprezentanţii CNADNR au estimat valoarea proiectului la 7,27 miliarde de lei fără TVA (13,3 milioane de euro/km).