În decembrie, SNCB şi partenerul său olandez NS Hispeed lansaseră, cu cinci ani întârziere faţă de calendarul iniţial, o nouă legătură de mare viteză, Fyra, între Bruxelles şi Amsterdam. După câteva săptămâni de exploatare marcate de numeroase întârzieri şi incidente, trenurile de mare viteză care înlocuiau vechile ‘trenuri Benelux’ au fost scoase din uz.
Ulterior, unele analize au scos la lumină ‘lacune fundamentale’ în cazul trenurilor V250, cu posibile consecinţe asupra nivelului de siguranţă şi a fiabilităţii, a semnalat vineri SNCB într-un comunicat. Căile ferate belgiene au dat atunci trei luni constructorului italian pentru a oferi răspunsuri adecvate, sub pedeapsa anulării contractului, însă această cerere a rămas ‘fără răspuns’.
Experţii arată cu degetul sistemul de frânare, rugina prematură, o ‘protecţie inexistentă a cablurilor electrice sub tren’.
‘Plăţile deja efectuate în valoare de circa 37 de milioane de euro ca acont sunt în totalitate acoperite de garanţii bancare (…) şi, prin urmare, pot fi complet recuperate’, a afirmat SNCB. Aceasta a adăugat că pregăteşte ‘o acţiune în justiţie’ împotriva societăţii italiene, pentru ‘compensarea tuturor daunelor suferite’.
Sursa: Agerpres