Drumul formează un arc în jurul unui teren de 60 hectare din localitatea Cernica pe care belgienii intenţionează să dezvolte un parc de retail în valoare de circa 110 mil. euro. Întrebat dacă nu consideră că autorităţile locale ar fi trebuit să asigure partea de infrastructură, Patrick Van Den Bossche, managing partener în cadrul Liebrecht & WooD, a răspuns afirmativ, menţionând însă că înţelege lipsa de fonduri a autorităţilor. El a menţionat că există şi în Belgia investiţii realizate în Parteneriat Public-Privat pe sectorul de infrastructură, însă, în Cernica, lucrarea a fost suportată integral de companie.
Drumul de 4 km a fost construit de belgieni în colaborare cu primăriile din Cernica şi Fundeni, dar şi cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, Direcţia Regiunea de Drumuri şi Poduri Bucureşti, Administraţia Naţională Apele Române şi Sistemul Naţional de Gospodărire a Apelor.
Interesul investitorului
Liebrecht & WooD a fost direct interesat de construcţia acestui drum, date fiind planurile de dezvoltare imobiliară ale companiei. Belgienii au comasat în decursul a patru ani o serie de terenuri de lângă autostrada A2, până au ajuns la un lot compact de 60 de hectare. Anul viitor, compania intenţionează să înceapă construcţia unui parc de retail, denumit Cernica Park, care va include un Fashion House Outlet Center – similar cu cel din Militari, un hipermarket, o galerie comercială tradiţională, un magazin de tip Do-It-Yourself, un magazin de mobilă şi un magazin de articole sportive.
Patrick Van Den Bossche susţine că Cernica Park ar putea fi construit într-o perioadă de 2-3 ani şi va ocupa 34 ha din terenul pe care îl deţine compania lângă autostradă. Proiectul va avea în total 88.000 mp de spaţiu comercial, extensibil până la 100.000 mp şi va dispune de peste 3.500 de locuri de parcare. Termenul de începere al lucrărilor a fost stabilit pentru anul 2016, anul acesta fiind rezervat pentru autorizarea proiectului şi atragerea de retaileri interesaţi să îşi deschidă unităţi aici.
„Când vom avea semnate contracte cu 3-4 retaileri de tip big-box (construcţii de tip depozite din panouri sandwich n.red.) vom începe şi construcţia Fashion House Outlet“, a declarat reprezentantul Liebrecht & WooD. Acesta a precizat că, de regulă, îşi finanţează proiectele imobiliare din surse proprii, dar a spus că pentru Cernica Park este posibil să apeleze la un credit bancar, care să acopere maxim 50% din suma necesară dezvoltării.
Dezvoltatorul operează în prezent parcul comercial West Park amplasat la kilometrul 13 pe Autostrada A1. Complexul se întinde pe o suprafaţă de circa 250.000 mp şi găzduieşte magazine precum Hornbach, Kika şi Fashion House Outlet Centre. Construcţia acestui proiect imobiliar a reprezentat o investiţie de circa 120 mil. euro.
Liebrecht & wooD a intrat pe piaţa locală în anul 2000, când a construit şi vândut către fondul austriac de investiţii Meinl European Land (actualul Atrium European Real Estate) complexul comercial Militari Shopping, în urma unei tranzacţii de circa 20 mil. euro. Ulterior, belgienii s-au reorientat către dezvoltarea de birouri prin realizarea parcului de afaceri Victoria Park, de lângă pasajul Băneasa, preluat de fondul austriac de investiţii Immoeast pentru 60 mil. euro. Până acum belgienii au investit în România circa 200 mil. euro.