Bella Devyatkina a apărut în această lună la emisiunea ''Amazing People'', unde a răspuns la câteva întrebări şi a interpretat diferite cântece, totul în şase limbi străine, trezind interesul celor din sală şi al utilizatorilor online care au văzut înregistrarea postată în mediul online.
Mama fetiţei, Yulia Devyatkina, a declarat că fetiţa sa nu este un copil minune, însă investeşte timp şi efort în dezvoltarea ei. ''Nu orice copil trebuie să vorbească şase limbi străine, însă orice copil se poate descurca în două sau trei limbi străine'', a spus mama fetiţei.
Părinţii fetiţei susţin că fetiţa lor nu va folosi toate cele şase limbi străine în viaţa de zi cu zi. ''Când va începe şcoala, ne vom concentra pe engleză, franceză şi chineză'', a mai spus Yulia Devyatkina, adăugând că Bella are aceleaşi cunoştinţe pe care orice copil de 4 ani trebuie să le aibă, însă ea se poate exprima în diferite limbi străine.
Mama fetiţei predă de şapte ani limba engleză pentru copii, iar tatăl său lucrează la Radio Research and Development Institute din Moscova. Cei doi părinţi au vrut ca Bella să se exprime în engleză ca un vorbitor nativ, învăţând-o de la început alternativ cuvinte în rusă şi în engleză. La vârsta de 10 luni părinţii au introdus în educaţia fetiţei limba franceză folosind un joc cu imagini. Astfel, la 3 ani Bella ştia să se exprime în propoziţii scurte şi să citească în trei limbi diferite. Cu puţin înainte de împlinirea vârstei de 3 ani, părinţii au introdus cuvinte din limba chineză. La 3 ani şi 2 luni fetiţa a arătat o înclinaţie pentru învăţarea limbii spaniole şi a limbii germane, dar şi pentru dans şi vioară. Ulterior părinţii au adăugat elemente de limba arabă.
Metodele părinţilor fetiţei se bazează pe jocuri specifice vârstei, organizării de excursii tematice şi întâlniri cu mai mulţi copii care au vârste apropiate cu Bella, dar la aceste evenimente sunt invitaţi să participe şi vorbitori nativi de limbi străine. Bella participă la un club de teatru în limba engleză, studiază pictura în limb franceză, frecventează lecţii de dans în limba spaniolă şi face patinaj cu un vorbitor nativ de germană. Părinţii organizează cursuri comune cu prietenii fetiţei pentru a crea un mediu multicultural.
Oamenii de ştiinţă consideră că abilitatea de a vorbi diferite limbi străine şi de a trece cu uşurinţă de la o limbă la alta depinde de interacţiunea diferitelor zone ale creierului. Aceste zone sunt activate de caracteristicile fonetice ale limbii respective, de sistemul gramatical, de imagistică şi chiar de tonalitate. ''Fiecare nouă experienţă este reflectată la nivelul creierului de apariţia unor noi conexiuni neuronale'', a declarat psihologul Tatyana Dyachenko.
''Multilingvismul are un efect pozitiv asupra dezvoltării generale a copilului, cu toate că ar putea cauza o întârziere în dezvoltarea vorbirii într-o fază incipientă în comparaţie cu acei copii care cresc cu o singură limbă străină'', a declarat Kira Ivanova, expert la Institutul de studii lingvistice din cadrul Academiei ruse de ştiinţe.
Sursa: Agerpres