Românii consumă de zece ori mai puţin lapte decât vest-europenii, iar specialiştii în domeniu nu estimează o schimbare radicală pentru următorii ani.

Consumul de lapte ar putea creşte anul acesta cu circa 5,5%, la 5,8 litri/cap de locuitor, dar se va menţine de peste 10 ori mai mic decât în ţările dezvoltate ale Europei, a spus Tzafrir Granat, vicepreşedintele pe segmetul de marketing al companiei producătoare de lactate, Muller Diary România.

Creştere în ciuda crizei

“Dacă în 2007 consumul de lapte în România era de aproximativ 4,5 litri/cap de locuitor, în 2008 acesta a ajuns la 5,5 litri/cap de locuitor, ajungând ca anul acesta să fie de 5,8 litri/cap de locuitor. În unele state dezvoltate ale Europei, consumul de lapte se ridică la circa 45-60 litri/cap de locuitor pe an.

Deşi este un an dificil, românii renunţă la a mai cumpăra în aceeaşi măsură produse din alte segmente, însă nu şi atunci când vine vorba de mâncare, fapt ce poate explica creşterea din sectorul de lactate”, a explicat Granat.

Românii pot cumpăra acum “Lapte din Alpi”

Întrucât au sesizat că pe segmentul de lapte se va înregistra o creştere a vânzărilor, reprezentanţii Muller au decis să pătrundă pe piaţa românescă şi cu lapte. Pe lângă iaurtul existent déjà pe piaţă de aproape un an şi jumătate, Muller aduce acum în România “Laptele din Alpi”.

Este vorba despre lapte la un litru în ambalaj UHT în două sortimente, cu 1,5% grăsime şi cu 3,5% grasime.
„Lapte din Alpi” va fi disponibil, iniţial, în magazinele de proximitate (magazine de cartier, chioşcuri), urmând ca până la sfârşitul anului să fie introdus spre comercializare şi în reţelele de hypermarketuri şi supermarketuri, la un preţ de 4-4,5 lei/litru. Lapte este produs în Germania.

Potrivit datelor Asociaţiei Patronale Române din Industria Laptelui piaţa produselor lactate a atins în 2008 valoarea de 1,1 miliard de euro.