Documentele vor fi scanate si vor fi depuse de beneficiari la Organismele Intermediare POS DRU pe CD si va fi incheiat un proces verbal de predare-primire a CD-ului.
“Este inacceptabil ca beneficiarii sa vina cu mii de pagini cand depun documentele pentru a-si recupera banii. Nu mai tolerez aceasta abordare in relatia cu beneficiarii si am solicitat in mod expres Autoritatii de Managment POS DRU ca incepand de luni, 22 aprilie, toate cererile de rambursare si documentele aferente sa fie depuse numai in format electronic. Mai mult, in viitorul apropiat aceste documente vor fi depuse online. Efectul acestor masuri va fi accelerarea ritmului de absorbtie a fondurilor europene si degrevarea beneficiarilor de o activitate inutila”, a declarat Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.
In prezent documentele justificative pot fi depuse doar pe suport hartie. Cand depun cereri de rambursare a fondurilor UE, beneficiarii trebuie sa aduca dovezi pentru toate cheltuielile eligibile efectuate in implementarea proiectului, precum: copii ale facturilor, ale contractelor incheiate, rapoarte de activitate, listele cu expertii implicati in derularea proiectului. Din cauza volumului urias de documente justificative, depunerea unei cereri de rambursare inseamna de obicei predarea a 20-30 de bibliorafturi, iar in unele cazuri se poate ajunge chiar la 70 de bibliorafturi.
Tot de saptamana viitoare vor fi facute si plati partiale catre beneficiarii care nu au depus unele documente justificative. Acestia vor primi sumele aferente cheltuielilor eligibile care vor fi validate. Cheltuielile pentru care beneficiarii nu au depus toate documentele justificative vor fi decontate in cadrul urmatoarei cereri de rambursare.