Agenţia Naţională de Administrare Fiscală /ANAF/ a elaborat un proiect de act normativ prin care modifică procedura de primire a cererilor de rambursare a TVA achitate de persoanele impozabile stabilite în România pentru importuri şi achiziţii de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru UE, în acord cu noile prevederi.
De asemenea, ţinând cont de faptul că, începând cu data de 1 ianuarie 2014, intră în vigoare nouă siglă a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, care se utilizează şi pe formularele de declaraţii, vor fi modificate şi formularele ‘Cerere de rambursare a taxei pe valoarea adăugată pentru persoanele impozabile stabilite în România, depusă potrivit art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal’ (formular 318) şi ‘Declaraţie de ajustare a pro-ratei, potrivit dispoziţiilor art. 1472 alin. (2) din Codul fiscal şi ale pct. 491 alin. (8) din normele metodologice’ (formular 319), prin inserarea noii sigle.
Obligativitatea justificării achitării taxei aferente importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii efectuate în alt stat membru UE a fost eliminată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102/2013 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 571/ 2003 privind Codul fiscal şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale.