BenQ: Piaţa de proiectoare va creşte cu 20-25% în 2011

BenQ, cel mai important furnizor de proiectoare bazate pe tehnologia DLP estimează că evoluţia vânzărilor de acest tip de produse în 2011 este legată de creşterea vânzărilor către zona de business, de dezvoltarea segmentului aferent zonei home-video, dar şi de dezvoltarea rapidă a segmentului educaţional.

Conform estimărilor BenQ, o posibilă creştere a pieţei de proiectoare în 2011, ar putea fi influenţată de asemenea de penetrarea încă scăzută a acestui tip de dispozitive în special către sectorul educaţional, dar şi de un posibil val de înlocuire a proiectoarelor vechi, trend deja vizibil în celelalte ţări europene. 
“Putem observa o creştere de 10-15% la nivel mondial pe piaţa de proiectoare. Această creştere este în general susţinută de evoluţia sectorului educaţional, urmat apoi de cel business şi apoi de cel aferent zonei de home-entertainment. Dintre acestea, zona educaţională ar putea fi principalul motor al creşterii pieţei locale de profil cu un procent între 20-25%” declară Dragoş Salamac, Team Leader BenQ pentru România.
Creştere de 10% pe segmentul de proiectoare destinat zonei educaţionale
Conform estimărilor BenQ, chiar şi în cazul în care condiţiile bugetare din 2011 vor fi similare, există posibilitatea să observăm o creştere de până la 10%, pe segmentul de proiectoare destinat zonei educaţionale. Pe de altă, parte, dacă accesul la sursele de finanţare fie ele de la bugetul local sau de stat sau din accesarea fondurilor europene va creşte, atunci este posibil să vedem o evoluţie de 30-40% pe segmentul proiectoarelor pentru educaţie.
“Evoluţia importantă pe care o aşteptăm din această zonă este legată şi de lansarea pe piaţă a unor soluţii interactive de tipul Point Draw, care vin cu softuri dedicate şi care nu necesită cumpărarea unor table interactive. Dacă un pachet clasic compus dintr-o tablă interactivă+proiector+soft are un cost între 2.500-4.000 de euro, acum putem oferi şcolilor soluţii similare la preţuri de aproximativ 1.500 Euro” a adăugat reprezentantul BenQ.
În zona de educaţie, se aşteaptă ca scăderea preţurilor, alături de creşterea performanţelor, a uşurinţei în utilizare şi a costurilor mici de întreţinere să fie argumentele câştigătoare pentru BenQ. Un alt avantaj menţionat de liderul pieţei de proiectoare este legat de folosirea tehnologiei DLP care permite păstrarea nealterată a culorilor şi a luminozităţii pentru perioade lungi de timp, fapt ce creşte durata de viaţă a acestor produse.
10-12% dintre vânzări sunt generate de segmentul educaţional
O altă caracteristică specifică anului acesta a fost de asemenea modificarea zonelor care generează vânzări. Dacă acum câţiva ani vânzările de proiectoare către companii reprezentau aproape 100%, la ora actuală, proporţia acestora a scăzut la undeva peste 50%, 10-12% dintre vânzări fiind generate de către segmentul educaţional, iar restul fiind acoperit în mare parte de zona de home-entertainment.
În ceea ce priveşte cele mai vândute produse anul acesta de către BenQ, cele mai multe proiectoare au fost de tip MP515 şi MP525p, în timp ce după lansarea noilor modele MS510 şi MX511 s-a putut observa o orientare către acest tip de dispozitive, datorită performanţelor tehnice superioare şi a preţului accesibil.
La ora actuală, în oferta BenQ se găsesc proiectoare cu preţul între 1.400 lei şi 30.000 lei, în funcţie de specificaţiile tehnice pe care produsul le oferă, dar şi destinaţia pentru care respectivul produs a fost conceput.
SURSA: BenQ