După ce au raportat o creștere cu 40% a afacerilor în 2010 față de anul precedent, reprezentanții BenQ România estimează, pentru anul acesta, o creștere de 25-30% a vânzărilor.
„Creșterea s-a datorat faptului că am fost primii care am adus la rafturi gama completă de monitoare LED, pe toate categoriile de preț”, a spus Dragoș Salamac, Team Leader BenQ România. „La jumătatea anului trecut, piața monitoarelor căzuse cu 19% și aveam o creștere mică, de un procent. Dar la finalul anului noi am crescut cu mai mult de 26% cantitativ și cu peste 30% valoric”, a mai spus el, explicând că piața a scăzut cu 11 procente în 2010.
Astfel, principala linie de business pe piața locală a fost reprezentată de monitoarele LCD, cu 55% pondere în vânzări. BenQ deţine o cotă de piaţă de 8,33% pe această categorie, au spus reprezentanții companiei.
Pe piața proiectoarelor BenQ are o cotă de 37,1%. Astfel, vânzările de proiectoare BenQ au înregistrat o creştere cantitativă cu 106% , în contextul în care piaţa a crescut cu 38%. Conform cifrelor prezentate de companie, locul doi în piață este deținut de Epson, cu 23,7%, Optoma ocupă a treia poziție, cu 9,6%, iar Acer se află pe locul trei cu 7,1%.
Categoria de camere foto compacte a crescut, de asemenea, rezultatele anului trecut fiind în creştere cu 37% din punct de vedere cantitativ.
„În primul trimestru din 2011 am avut parte de o evoluţie bună”, a spus Salamac. „Zona de monitoare LCD a rămas la nivelul din aceeaşi perioadă a anului 2010, cea de proiectoare este în creştere, iar zona de camere foto compacte a adus evoluţii similare celor înregistrate în primul trimestru a lui 2010. La nivelul întregului an, ne dorim o creştere a vânzărilor cu 25-30%”, estimează reprezentantul BenQ.