OMV Petrom, cel mai mare jucător de pe piaţa românească, a majorat marţi dimineaţa preţurile carburanţilor comercializaţi în staţiile proprii. Prin această scumpire, prima aplicată de companie în decursul lunii octombrie, cel mai ieftin sortiment de motorină a ajuns să coste mai mult decât cel mai ieftin sortiment de benzină. În aceste condiții, mai merită motorul diesel?
Compania a aplicat o majorare cu 12 bani/litru de motorină, iar la benzină cu 6 bani/litru. Consecințele? Motorina devine mai scumpă decât benzina, iar prețurile mașinilor pe motorină sunt menținute mai scumpe, din inerția vremurilor în care motorina era mai ieftină.
"Cererea de diesel a crescut şi preţurile sunt o reflectare a cererii şi ofertei. În România producem mai puţin decât este cererea. Este o tendinţă la nivel mondial (creşterea preţului motorinei – n.r.)", a afirmat Mariana Gheorghe, citată de Mediafax.
Studiu recent: Motorul diesel nu este, întotdeauna, mai bun decât cel pe benzină
Cei care au mașini cu motoare pe motorină pot fi considerați "fuel fools" dacă au senzația că este mai ieftin cu motor diesel decât unul pe benzină, spune presa britanică.
Cei de la Auto Express au arătat că multe modele cunoscute de mașini au fost rulate mai mult de 50.000 de km pe an până ca ele să ajungă la un prag în care sunt mai economice decât cele pe benzină.
Astfel, o Skoda Octavia cu un motor diesel de 2 litri, ar trebui să fie rulată cel puțin 50.000 de km pe an, timp de 3 ani, ca să fie mai eficientă decât una cu un motor pe benzină. Prețul de achiziționare este cu 3.000 de lire mai mare.
Instalația pentru GPL se poate amortiza într-un an
DEZBATERE: În condițiile actuale de preț, este mai avantajos un motor diesel?