UPDATE

Reprezentanții companiei au informat că stațiile OMV Petrom închise de ANPC vor fi deschise după îndeplinirea condițiilor solicitate de către Protecția Consumatorului.

„La începutul acestei săptămâni, ANPC a declanşat controale în reţeaua noastră de staţii din România, cu peste 200 de controale într-o singură zi. Acestea au vizat în principal produsele comercializate în magazinele din staţii, starea mobilierului, curăţenia etc. În urma controalelor, au fost evidenţiate o serie de deficienţe cum ar fi: gheaţă în frigidere, praf pe unele rafturi, prezenţa cristalelor de zahăr în miere, eticheta incorectă pe baxul de zahăr etc. Deşi controalele au vizat, în principal, zona de magazine, ANPC a decis oprirea temporară a întregii activităţi în 11 staţii de distribuţie. Staţiile vor fi redeschise imediat după îndeplinirea tuturor condiţiilor solicitate de ANPC. În prezent au fost redeschise 3 dintre acestea”, a subliniat sursa citată.

În ceea ce privește dispozitivele de alimentare, reprezentanții OMV Petrom au precizat că acestea sunt supuse unor verificări și avize periodice de către autoritatea de stat responsabilă cu verificarea și autorizarea metrologică a pompelor de carburant. Este vorba despre Biroul Român de Metrologie Legală (BRML).

„Până la acest moment nu au fost identificate abateri peste norma impusă de legislaţia specifică”, au punctat aceştia.

ȘTIRE INIȚIALĂ

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a verificat vizează modul în care este respectată legislaţia în vigoare în staţiile de carburant din reţeaua OMV Petrom.

Au fost închise temporar 11 staţii OMV Petrom

În urma verificărilor, autoritățile au dispus închiderea temporară a 11 staţii. În cazul uneia dintre ele, propunerea de închidere vizează o perioadă de şase luni.

Până în momentul de față, comisarii ANPC au verificat 197 de staţii, conform unui comunicat. Acţiunea este în curs la cea mai mare parte dintre acestea.

Pentru neregulile constatate până în prezent au fost aplicate amenzi contravenţionale în valoare de peste 340.000 lei. A fost aplicate și 5 avertismente.

Comisarii au stabilit următoarele măsuri:

  • oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de peste 30.000 lei;
  • oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor, pentru 11 staţii;
  • o propunere pentru închiderea unei staţii de carburant pentru o perioadă de până la 6 luni.
anpc
ANPC / SURSA FOTO: Facebook, ANPC

Președintele ANPC a oferit mai multe informații

Horia Constantinescu, preşedintele ANPC, a oferit mai multe informații. Acesta a aminti de faptul că „mai multe state europene ne atrag atenţia că nu suntem încă pregătiţi să accedem la toate sistemele lor”.

În urma acțiunii, a subliniat el, nici operatorii lor economici de marcă „nu sunt pregătiţi pentru ţara noastră”.

„Această acţiune amplă are în vedere dorinţa noastră permanentă de a învăţa de la cei mai buni. Aşa cum am văzut în ultima perioadă, mai multe state europene ne atrag atenţia că nu suntem încă pregătiţi să accedem la toate sistemele lor. În urma acţiunii, ne dăm seama că nici operatorii lor economici de marcă nu sunt pregătiţi pentru ţara noastră, aşa cum ne aşteptam. Să ridice piatra cel fără de păcat spune religia creştină. Le oferim acest studiu de caz pentru a ne ajuta prin a ne spune dacă lor le plac imaginile realizate în cadrul acţiunii”, a declarat Horia Constantinescu.

Conform ANPC, principalele abateri constatate au fost următoarele:

  • lipsa etichetelor de preţ ale produselor de la raft;
  • folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu insecte moarte, acumulări de praf, impurităţi şi gheaţă;
  • utilizarea unor pompe de carburant cu canelele (pistol de alimentare) cu zone depreciate, cu grad avansat de uzură şi rugină sau murdare;
  • folosirea unor manometre fără verificare metrologică;
  • comercializarea unor produse neetichetate – fără elemente de identificare;
  • folosirea unor maşini de gheaţă neigienizate, scoase din uz;
  • nerespectarea temperaturii de păstrare a produselor recomandată de producător;
  • neconcordanţe între preţul afişat la raft şi cel perceput la casa de marcat;
  • comercializarea unor produse cu data limită de consum depăşită;
  • comercializarea unor produse alimentare vrac, fără a fi însoţite de data deschiderii;
  • comercializarea unor produse culinare finite pentru care nu s-au prezentat fişe de producţie;
  • comercializarea unor jucării care nu erau însoţite de informaţii privind elementele de identificare, vârsta utilizatorilor sau avertismente legate de utilizare;
  • comercializarea unor echipamente electrice pentru care nu era afişată taxa de timbru verde;
  • nerespectarea regimului promoţiilor;
  • utilizarea unor echipamente de gătire neigienizate sau cu un grad avansat de uzură;
  • folosirea unor ceşti neigienizate, cu urme de produs;
  • utilizarea unor produse cu stare termică schimbată;
  • folosirea unor ustensile neprofesionale în bucătărie şi a unor coşuri de gunoi fără capac.