Vânzările de bere au atins un nivel de 17, 6 milioane de hectolitri în 2009, cu 13% mai puţin decât în anul precendent, când s-a înregistrat un volum de 20,2 milioane de hectolitri, conform datelor Asociaţiei “Berarii României”.
În comparaţie cu 2008, când un român a consumat în medie 93 litri de bere, rezultatele anului trecut arată o scădere la nivelul anului 2006, revenindu-se la o medie de 81 de litri.
În contextul scăderii întregii pieţe de bunuri de larg consum şi a evoluţiei negative a industriei de profil, membrii Asociaţiei “Berarii României”- Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries – au investit aproximativ 105 milioane de euro în 2009, totalizând astfel peste un miliard de euro de la intrarea lor pe piaţă.
„Obiectivul nostru este să continuăm dezvoltarea acestui sector, fiind convinşi că industria berii în România are o perspectivă pozitivă, pe termen lung”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, preşedintele Asociaţiei „Berarii României”.
Românii beau bere autohtonă
Potrivit datelor asociaţiei, românii preferă covârşitor berea produsă local, ceea ce explică ponderea relativ scăzută a importurilor, care se situează sub 1% din totalul vânzărilor. În cifre, importurile de anul trecut au scăzut de la 0,5 milioane hl în 2008 la 0,17 milioane hl., în timp ce exporturile au crescut de la 0,06 milioane hl la 0,17 milioane hl.
În ceea ce priveşte vânzările pe segmentele de ambalaje, anul 2009 nu a adus schimbări majore în preferinţele consumatorilor români, modificările apărute fiind minore: PET 46,7%, cutie 14,8%, sticla 35,3% şi draft 3,2%.
Membrii Asociaţiei „Berarii României” numără în acest moment peste 6.300 de angajaţi în toată ţara, contribuind la bugetul de stat, în ultimii 6 ani, cu aproximativ 1,3 miliarde de euro. Anul trecut, în contextul condiţiilor economice nefavorabile, contribuţiile directe ale membrilor la bugetul de stat au fost de peste 263 milioane de euro, toate plăţile efectuându-se la termen.
Asociaţia „Berarii României” are un nou preşedinte
Jan Derck van Karnebeek este noul preşedinte al Asociaţiei „Berarii României” şi ocupă funcţia de General Manager în cadrul companiei Heineken România începând cu primăvara anului 2009. Acesta preia funcţia din cadrul Asociaţiei de la Stephan Maria Weber, reprezentantul Ursus Breweries, care a fost preşedintele în exerciţiu începând cu 1 iunie 2009.
Jan Derck van Karnebeek a fost, în ultimii trei ani, directorul general al Heineken Zagorka din Bulgaria, este absolvent al unui masterat în drept în cadrul Universităţii Utrecht din Olanda şi al unui MBA în afaceri în cadrul INSEAD. Acesta lucrează pentru Grupul Heineken din 1992, ocupând diferite funcţii în Olanda, China şi Slovacia.
Asociaţia „Berarii României” a fost înfiinţată în 2004 şi numără cinci dintre cei mai mari producători de bere din România: Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, United Romanian Breweries şi Ursus Breweries.