Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu l-a numit, joi, pe Tudor Jidav în funcţia de director general al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, care îşi începe oficial activitatea de joi, 11 februarie, au declarat pentru Capital.ro, surse apropiate ministerului.
Potrivit acestora, Tudor Jidav, care a ocupat anterior funcţia de director al Aeroportului Internaţional Henri Coandă, urmează să asigure o perioadă de interimat până la stabilizatea operaţiunilor noii companii.
Jidav şi-ar putea păstra funcţia
Mai mult, Jidav ar putea rămâne în funcţie definitiv, însă acest lucru va trebui să fie stabilit de către ministrul Radu Berceanu.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va asigura managementul şi coordonarea operatională a celor două aeroporturi aflate în zona Capitalei (Otopeni şi Băneasa). Noua companie va procesa cira din 75% din întreg traficul aerian al României. Estimările arată că în 2010 peste 7 milioane de pasageri vor beneficia de serviciile noii companii, iar cifra de afaceri a acesteia se va ridica la peste 110 milioane de euro.
Guvernul a avizat, în 7 octombrie, fuziunea Aeroportului Internaţional Henri Coandă (Otopeni) cu Aeroportul Internaţional Traian Vuia (Băneasa), prin înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti.
Operaţiunea a fost aprobată anterior, la sfârşitul lunii septembrie, de către Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în Adunarea Generală a Acţionarilor de la aeroporturile internaţional Henri Coandă şi Aurel Vlaicu.
Preferatul ministrului Berceanu
Ministrul Transporturilor a declarat încă de la jumătatea lunii noiembrie că îl preferă pe Jidav în această funcţie. berceanu a precizatla acea vreme că organigrama noii companii va trece printr-o oarecare perioadă de tranziţie şi ulterior, ar urma o serie de reduceri de personal, dar „mai mult pe cale naturală”, prin pensionări şi plecări voluntare de personal.
Tudor Jidav a fost numit în funcţia de director general al Aeroportului Internaţional Henri Coandă în data de 23 iunie, prin ordin al ministrului Radu Berceanu.
Ambele aeroporturi sunt controlate în proporţie de 80% de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), iar Fondul Proprietatea deţine 20% din titluri. Strucutura acţionariatului va fi menţinută la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.