Firma franceză  Vinci, carea fost selectată de Guvern pentru construirea autostrăzii Comarnic-Braşov, trenează semnarea contractului cu autorităţile române, invocând efectele crizei economice, potrivit declaraţiilor ministrului Transporturilor, Radu Berceanu.

„Le-am spus  „Domnule, nu vă supărtaţi nu puteţi să veniţi cu o oferrtă şi să câştigaţi o licitaţie de nivelul acesta după care la contract să începem să scriem…mai încolo, mai încolo…adică pe la termerne să mai mişcăm ceva, pe la închiderea financiară să mai modificăm ceva şi tot aşa să spui “ştii, e criză economică şi poate o lăsăm mai nu ştiu cum”” a declarat Berceanu joi seară.

Din 50 de puncte în discuţie, au mai rămas două-trei

El spune că deja a trecut din mai până acum prea mult timp. “S-ar putea să se ajungă la săptămâna viitoare la un acord. Dacă nu, săptămâna următoare. E greu să stabilesc un termen, dar nu putem să ne întindem pe un an-doi. Răbdarea noastră scade” a spus ministrul. Totuşi, el a admis că discuţiile au progresat.

“Aveam păreri diferite pe 50 de puncte, acum mai avem pe două-trei ,sigur că acestea sunt cele mai grele. E un contract foarte complicat. Ca să nu ai probleme 30 de ani cât durează contractul mai bine te gândeşti acum şase luni.  În orice caz, nu vreau să leg perioada  în care am fost eu ministru de un contract gen  Bechtel”  a afirmat Berceanu.

Cu câteva ore înainte, Berceanu spusese că autorităţile ar putea încheia contractul de concesiune până la sfârşitul anului.

Plăţi pe 30 de ani

Comarnic-Braşov este prima autostradă din România care se va construi în concesiune, sistem în care constructorul se ocupă inclusiv de asigurarea finanţării pentru proiect. În ofertă, Vinci s-a angajat să construiască cei 58 de kilomteri în patru ani, începând cu 2010. Ulterior, ei vor exploata autostrada timp de 30 de ani, contra unei taxe, după care lucrarea va intra în posesia statului român. Acum, fiind criză, poate apărea dificultatea pentru firma franceză de a găsi finanţarea la aceleaşi costuri şi la aceleaşi termene pe care le estimase în momentul în care pregătea oferta iniţială.

Construcţia şi exploatarea autostrăzii presupune costuri totale de 4,7 miliarde de euro, bani care vor fi restituiţi firmei franceze atât din taxa de autostradă cât şi din fonduri de la bugetul de stat.