Guvernul României mai are o datorie de circa 100 de milioane de euro către constructorul Autostrăzii Transilvania, compania americană Bechtel, sumele restante urmând să fie achitate în luna ianuarie 2010, a declarat, marţi, ministrul interimar al Transporturilor Radu Berceanu.
Berceanu a declarat, după inaugurarea primului tronson al Autostrăzii Transilvania, că sumele neachitate includ facturile pentru lucrările executate în ultimele luni şi pentru cele de finalizare a tronsonului, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Sunt nişte facturi de circa 100 de milioane de euro, poate undeva peste. Am primit o datorie foarte mare de anul trecut. Factura din noiembrie se plăteşte în decembrie, iar cea din decembrie în ianuarie. În ianuarie vom plăti datoria”, a spus Berceanu, care a recunoscut că autorităţile române nu s-au ţinut de cuvânt „chiar la timp”, dar au prins din urmă termene de efectuare a plăţilor.
Berceanu a precizat că, în ceea ce priveşte tronsonul 2B al Autostrăzii Transilvania, acolo mai urmează să fie instalate telefoane de urgenţă şi panouri „anti-orbire”.
Radu Berceanu a menţionat că, anul viitor, vor trebui continuate lucrările la Autostrada Transilvania care să lege tronsonul 3C din judeţul Bihor de nodul rutier din Gilău, judeţul Cluj, şi lucrările spre Târgu Mureş, pentru a putea lega, ulterior, oraşul Târgu Mureş de graniţa cu Ungaria. Vezi aici tronsoanele autostrăzii Transilvania.
„Va trebui să unificăm tronsoanele pentru ca, până în 2012, să existe autostradă de la Târgu Mureş la graniţă. Discuţiile cu Bechtel merg pentru a găsi o soluţie comună pentru a putea finanţa altfel decât de la bugetul de stat porţiunea Braşov-Târgu Mureş. Să vină cu o formulă de credit-furnizor, de concesiune şi să reluăm discuţiile în ianuarie”, a spus Berceanu.
Costul mediu pe kilometru al Autostrăzii Transilvania este de 11 milioane de euro.
Berceanu a precizat că va fi aplicată o taxă pe Autostrada Transilvania, dar numai după ce aceasta va fi finalizată în întregime, de la Braşov la Borş.