Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a afirmat, joi, că vizita sa şi a premierului Emil Boc pe şantierul Autostrăzii Transilvania din Bihor are ca scop analizarea posibilităţii ca activitatea pe tronsonul 3 Suplacu de Barcău-Borş să se desfăşoare într-un ritm mai intens.
„Am venit pe Autostrada Transilvania să vedem dacă putem lucra şi pe tronsonul Borş-Suplacu de Barcău. Noi avem o sumă relativ importantă, anul acesta, în buget pentru Autostrada Transilvania şi vreau să văd dacă din aceşti bani putem aloca o parte şi pentru acest tronson. Am făcut o estimare şi cred că putem lucra ceva mai mult şi aici”, a spus Berceanu.
La rândul său, premierul Boc a promis, din nou, că pe Autostrada Transilvania se va circula, în această toamnă, pe cei 42 de kilometri dintre Turda şi Gilău.
Nu au lipsit atacurile politice
Referitor la tronsonul 3 al Autostrăzii Transilvania şi viaductul de 1,6 kilometri de la Suplacu de Barcău, Berceanu a precizat că responsabilitatea pentru această „variantă scumpă” o poartă fostul ministru de resort Miron Mitrea şi fostul secretar de stat din acelaşi minister Sorin Bota.
„Am văzut că în presă s-a pus întrebarea de ce a fost aleasă această soluţie scumpă, dar problema a fost eliptică de subiect. În anul 2004, în Comisia tehnico-economică a CNADNR s-au prezentat cinci variante de proiect, dar comisia a aprobat această soluţie. Preşedinte al comisiei era domnul Miron Mitrea, dar cel care conducea de fapt era domnul Sorin Bota, cel care conduce acum Departamentul de transport al PSD şi cel care vroia să viziteze şantierul Autostrăzii, împreună cu domnul Adrian Năstase. Lui să-i puneţi întrebări despre această soluţie, noi acuma nu putem dinamita ceea ce s-a lucrat”, a spus Berceanu.
SURSA: Mediafax