Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) propune, printr-un proiect de rectificare a bugetului Companiei de Autostrăzi, majorarea alocaţiei de la bugetul de stat cu 6,7% faţă de nivelul stabilit anterior, de la 4,57 miliarde lei la 4,88 miliarde lei.

Astfel, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ar putea primi 185,3 milioane de lei ca o cofinanţare pentru împrumuturi rambursabile, cu 41,22% mai mult decât suma prevăzută iniţial, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pentru anul 2009 al CNADNR, elaborat de MTI.

Totodată, suma alocată rambursărilor de credite, plăţi de dobânzi şi comisioane la credite externe a scăzut cu 12%, la 177,24 milioane de lei.

Veniturile companiei ar urma să fie mai mari cu 17,5% faţă de nivelul stabilit anterior, la 1,56 miliarde de lei, iar cheltuielile să urce cu 19,6%, de la 1,19 miliarde de lei la 1,43 miliarde de lei.

Profitul brut nu se schimbă, dar cresc creditele pentru exploatare

Profit brut estimat a rămas neschimbat, la 136,56 milioane de lei, în scădere cu 13,5% faţă de anul trecut, când compania a raportat un câştig brut de 157,91 milioane de lei.

Compania va obţine din alte surse de finanţare 2,46 miliarde de lei (+38,2%). Din această sumă, 537,99 milioane de lei reprezintă fonduri externe nerambursabile, mai puţin cu 13,7% faţă de fondurile prevăzute anterior.

De asemenea, vor creşte considerabil creditele pentru exploatare, de la 3,43 milioane de lei la 347,43 milioane de lei.

Astfel, suma totală alocată investiţiilor a urcat cu 3,45%, de la 5,96 miliarde de lei la 6,16 miliarde de lei. Sumele de la Fondul Naţional de Dezvoltare pentru investiţii ar urma să avanseze cu 7,5%, la 2,57 miliarde de lei.

MTI a cerut mai mulţi bani şi pentru transportul feroviar

În luna octombrie, Ministerul Rransporturilor a propus dublarea bugetului pentru anul 2010 destinat transportului pe calea ferată, astfel încât să ajungă la valoare ade 3,706 miliarde de lei, faţă de 1,866 miliarde, valoarea sa iniţială în acest an şi 2,333 miliarde de lei după rectificare.

Cele mai importante modificări în bugetul transporturilor feroviare se referă la propunerea de dublare a subvenţiei pentru transporturile pe calea ferată, de la 678 de milioane în acest an, la 1,200 miliarde de lei în bugetul de anul viitor.

Al doilea domeniu este cel al investiţiile în căile ferate, cu o creştere de la 576 de milioane de lei în acest an, la un miliard de lei anul viitor.

SURSA: Mediafax