Precum intr-o alta lume: ritmuri halucinante, muzica techno electrizanta si animatoare in costume aurii dansand frenetic alaturi de zeci de alti tineri si tinere. Nu este o noapte intr-o mare discoteca de pe Litoral, ci atmosfera incendiara din cel mai mare stand al SC Bere Timisoreana la ultimul Festival al Berii din Bucuresti. „Cucereste Viitorul” este sloganul afisat mare deasupra capetelor infierbantate a sute de tineri atrasi ca de un magnet de „techno dance”, iar ceea ce-i pune in miscare nu sunt energizantele „Red Bull” sau „Flying Horse”, ci o bere cu o denumire la fel de avangardista: „Timisoreana Club XXI”.
Este cu siguranta altceva decat te-ai astepta sa vezi la un festival al berii, o petrecere mai degraba traditionalista. Bere Timisoreana a inteles, insa, ca mustarul si micii nu sunt singurele ingrediente indispensabile intr-un asemenea loc, mai ales cand cei pe care doresti sa-i cuceresti sunt o categorie de clienti nu prea usor de multumit cu retete clasice. Lansand „Timisoreana Club XXI”, producatorul de bere de pe Bega tinteste tocmai tinerii consumatori. „Am dorit sa lansam un produs care sa dispuna atat de calitatea, cat si de imaginea si designul compatibile cu spiritul tinerilor sau, daca vreti, cu atmosfera unei discoteci si sunt sigura ca am reusit”, explica Elisabeta Boieru, directorul general al SC Bere Timisoreana.
Este un mare pariu facut de societatea din Timisoara. Pentru lansarea noilor sortimente, „Timisoreana Club XX” si „T Club XXI Diet Beer”, au fost demarate cele mai mari investitii din istoria postdecembrista a societatii. „Din studiile de piata facute de noi in 1999 am realizat ca, desi Bere Timisoreana reusise in ultimii ani sa castige teren pe plan national, segmentul tinerilor consumatori de bere era destul de putin atins de noi. Pur si simplu nu era o situatie acceptabila pentru noi”, spune Elisabeta Boieru.
Bere Timisoreana s-a miscat repede. O noua linie de imbuteliat a fost achizitionata de la firma germana Krones la inceputul anului. Linia, cu o capacitate de imbuteliere de 24 mii sticle/ora, a costat 5 milioane DM, dar efortul investitional a fost mult mai mare. Inca 4 milioane DM au fost investite de Bere Timisoreana in reconstructia halei de productie si a depozitului, precum si in noile ambalaje si sticle. A fost o schimbare totala a intregului lant de imbuteliere si a imaginii, iar totul s-a derulat in doar trei luni: februarie-mai 2000.
Un singur lucru nu a schimbat Bere Timisoreana: metoda sa clasica de productie a berii, ceea ce o face singulara pe piata romaneasca. Traditia este la mare pret pentru fabrica din Timisoara, care prefera sa deruleze intregul proces de filtrare, insamantare cu drojdie, fermentatie primara si secundara dupa metoda clasica. Fermentatia naturala, care dureaza intre 45 si 72 de zile, este astfel preferata metodelor rapide, de doar 12 zile, implementat de cei mai multi producatori de bere. „Nu poti sa sacrifici totul de dragul castigului. Metoda de fermentatie indelungata ne reduce productivitatea, dar in schimb confera berii calitati deosebite si rar de gasit in ziua de azi”, spune Daniel Bacau, directorul tehnic, iar aceasta pare a fi filozofia de piata a Bere Timisoreana.
Este, astfel, aproape paradoxal faptul ca cea mai conservatoare si traditionalista fabrica de bere din Romania, Timisoreana, adopta cea mai avangardista marca de bere de pe piata romaneasca. Dar, explica Elisabeta Boieru, „acesta este lucrul pe care Fabrica de Bere din Timisoara a obisnuit sa-l faca in intreaga sa existenta”.
Intr-adevar, Bere Timisoreana, cea mai veche fabrica de bere din Romania, a carei istorie incepe inca din anul 1718, a realizat multe premiere pe piata romaneasca. La Timisoara au fost produse pentru prima data in Romania berea pils, premium, berea de grau sau berea neagra. Acelasi lucru il face Bere Timisoreana, lansand in acest an, in premiera pentru un producator roman, berea dietetica „Timisorena Club XXI Diet Beer”. „Tot ceea ce incercam sa facem este sa oferim cate un sortiment de bere pentru toate gusturile consumatoril”, spune Elisabeta Boieru.
Se poate spune ca Bere Timisoreana a reusit acest lucru. Acum societatea dispune de cel mai larg sortiment de bere produs de o fabrica din Romania. Nu mai putin de sapte tipuri de bere Timisoreana sunt disponibile pe piata sub toate formele: la cheg, la sticla sau la cutie. Ele ating cele mai diferite categorii de consumatori: conservatorii cu Timisoreana „Pils” , „Premium Pils” sau „Lux”; extravagantii cu Timisoreana „Extra Bitter” (bere amara) sau „Black Caprice” (bere neagra), iar acum Timisoreana este prezenta si pentru cei care prefera ritmul de tehno dance cu „Club XXI”, sau pentru cei pentru care glucidele sunt o problema: „Club XXI Diet Beer”.    

Istoria celei mai vechi fabrici de bere din romania
In Timisoara se bea bere. Nimeni nu stie exact de cand, dar prin 1718 este sigur ca multi localnici cunosteau nepretuitul gust al berii. Le placea, pare-se, atat de mult, incat in acel an magistratul orasului facea o petitie autoritatilor austriece care eliberasera cetatea de turci in urma cu doi ani pentru a infiinta „o fabrica de bere pentru uz intern”. Raspunsul a fost un refuz ferm: „In Timisoara exista deja o fabrica de bere imperiala”, au motivat austriecii. Documentul acestei corespondente este atestatul oficial al existentei fabricii de bere din Timisoara, cea mai veche din Romania.
Aproximativ 5.000 hl/ an se produceau aici intre 1718 si 1800. Productia a crescut in secolul XIX si la fel si calitatea. In 1855, berea de Timisoara obtine medalia de bronz la Budapesta, bronz si argint la Arad in 1890, respectiv 1891.
Un incediu distruge majoritatea cladirilor si instalatiilor la inceputul anilor 1890, dar reconstructia incepe imediat, fiind totodata prima mare modernizare a fabricii. Se produceau aproximativ 100 000 hl/an pana la nationalizare, in 1848.
Investitiile, intre 1955-1962, au inzestrat fabrica cu cele mai noi utilaje existente atunci pe plan mondial si au ridicat capacitatea de productie la 350 mii hl/an, iar dupa 1970 fabrica atinge o capacitate de 640 mii hl/an.
In 1985 berea „Bucegi” produsa la Timisoara cucereste locul 1 la o expozitie internationala in Londra.
Prima mare investitie remarcabila dupa revolutie a avut loc in 1998, intr-o linie de imbuteliere de mare capacitate (35 mii sticle pe ora) produsa de firma germana KHS.
La 25 mai este lansata la Festivalul Berii de La Timisoara berea „Club XXI” si „Club XXI Diet Beer”, ca urmare a unor noi investitii in valoare totala de 9 milioane DM.