Anheuser-Busch, cel mai mare producator de bere la nivel mondial, a lansat berea Budweiser in India, informeaza CNBC. India este una dintre principalele piete pentru bauturile spirtoase dar in ceea ce priveste consumul de bere este printre cele slabe natiuni. Anheuser-Busch vede India ca o piata cu potential si spera sa profite economia aflata in crestere.Initial, berea Budweiser va fi disponibila doar in Sudul si Vestul Indiei. Industria berii din acesta tara a inregistrat u
Anheuser-Busch, cel mai mare producator de bere la nivel mondial, a lansat berea Budweiser in India, informeaza CNBC. India este una dintre principalele piete pentru bauturile spirtoase dar in ceea ce priveste consumul de bere este printre cele slabe natiuni.
Anheuser-Busch vede India ca o piata cu potential si spera sa profite economia aflata in crestere.Initial, berea Budweiser va fi disponibila doar in Sudul si Vestul Indiei. Industria berii din acesta tara a inregistrat un ritm anual de crestere de 20% in ultimii doi ani. Cererea a fost alimentata de alcatuirea unei clase de mijloc tot mai numeroase si de numarul mare de tineri din tara. Aproximativ 60% din populatia de peste 1,2 miliarde de persoane a Indiei este constituita din tineri cu varste sub 30 de ani.
Anheuser-Busch a incheiat un parteneriat cu Crown Beers India in februarie, pentru a produce, comercializa si distribui Budweiser dar si alte marci in India. Totodata, parteneriatul presupunea infiintarea unei berarii in sudul Indiei, la Hyderabad.
Datorita stagnarii pietei din Statele Unite, Anheuser-Busch a inceput sa caute noi piete. Compania a inceput sa produca bere in China in 1995 iar in 2002 valoarea pietei din China a depasit-o pe cea a Statelor Unite. Anheuser-Busch detine 27% din principalul producator de bere din China, Tsingtao Brewery.
Concurenta pentru Anheuser-Busch in India va veni din partea companiei United Breweries, care detine 45% din piata, si din partea SAB-Miller, care detine 36% din piata.
Sursa: CNBC