Averea magnatului care deține imperiul francez de bunuri de lux LVMH a depășit pentru prima dată suma de 200 de miliarde de dolari, în timp ce acțiunile imperiului său au atins și ele un nivele record, conform Yahoo.news.

Miliardarul francez este acum cu 25 de miliarde de dolari mai bogat decât Elon Musk, a cărui avere a fost afectată de achiziția companiei Twitter și de o scădere cu 50% a valorii companiei de mașini electrice Tesla în ultimul an.

Arnault și-a luat revanșa în fața lui Musk

În decembrie anul trecut, averea netă a lui Arnault, în vârstă de 74 de ani, a depășit-o pentru prima dată pe cea a lui Musk, devenind, pentru scurt timp, cel mai bogat om din lume. Musk, CEO-ul Tesla și proprietarul Twitter, a recuperat titlul de cel mai bogat om luna trecută, dar chiar și așa, Arnault și-a luat acum revanșa.

Pe măsură ce cererea de bunuri de lux rămâne una puternică, imperiul LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton al lui Arnault continuă să reziste mai bine decât companiile de tehnologie de peste Ocean.

Averea netă a francezului a crescut cu 39 de miliarde de dolari numai în acest an

Drept urmare, Bloomberg notează că averea netă a magnatului francez a crescut cu 39 de miliarde de dolari numai în acest an. Având în vedere că abia s-a intrat al doilea trimestru al anului 2023, va fi interesant de văzut cum se vor înmulți și mai mult miliardele lui Arnault.

Arnault este președintele și directorul executiv al LVMH, care deține Louis Vuitton, Christian Dior și Moët & Chandon. Acțiunile sale au crescut cu peste 150% în ultimii trei ani, atingând un nou maxim, de 853 de euro, miercuri dimineață. LVMH a realizat în 2022 vânzări record de 79,2 miliarde de euro și a început un program de răscumpărare de acțiuni de 1,5 miliarde de euro, care a contribuit la creșterea și mai mult prețul acțiunilor.

LVMH urmează să-și atragă rivali într-un mediu competitiv dificil

Administratorii de fonduri, birourile de fuziuni și achiziții, precum și analiștii Bloomberg se așteaptă acum ca LVMH „să-și atragă rivali într-un mediu competitiv dificil pentru companiile mai mici”. Având în vedere natura fluctuantă a economiei globale, nu este singurul conglomerat în căutare de noi achiziții.

Un exemplu recent este achiziția, de către L’Oreal, a mărcii australiene de îngrijire Aesop pentru 2,5 miliarde de dolari. Arnault nu a împărtășit numele niciunei mărci mai mici pe care și-ar dori să o achiziționeze dar până la finele anului o poate face.

Venituri de 79,2 miliarde de euro în 2022

LVMH a înregistrat un nou record, anul trecut, în ceea ce privește vânzările, în ciuda situației geopolitice și economice. Într-un comunicat de presă publicat pe site-ul oficial se arată că a fost înregistrată o creștere semnificativă a veniturilor pentru toate grupurile de afaceri și creșterea cotei de piață la nivel mondial.

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, primul grup mondial de bunuri de lux, a înregistrat venituri de 79,2 miliarde de euro în 2022 și un profit din operațiuni recurente de 21,1 miliarde de euro, ambele în creștere cu 23%. Toate grupurile de afaceri au înregistrat o creștere organică semnificativă a veniturilor pe parcursul anului. Fashion & Leather Goods a atins în special niveluri record, cu o creștere organică a veniturilor de 20%.

Profitul din operațiunile recurente s-a situat la 21,1 miliarde de euro pentru anul 2022, în creștere cu 23%. Marja operațională a rămas la același nivel ca în 2021. Cota Grupului din profitul net a fost de 14,1 miliarde de euro, în creștere cu 17% față de 2021. Fluxul de numerar liber operațional a depășit 10 miliarde de euro.

Europa, Statele Unite și Japonia au crescut puternic, beneficiind de o cerere puternică din partea clienților locali și de redresarea călătoriilor internaționale. Asia a fost stabilă pe parcursul anului, datorită evoluției situației sanitare din China.

Bernard Arnault, președinte și director general al LVMH, a declarat: „Performanța noastră în 2022 ilustrează atractivitatea excepțională a Maisons noastre și capacitatea lor de a crea dorință în timpul unui an afectat de provocări economice și geopolitice.

Grupul a înregistrat din nou o creștere semnificativă a veniturilor și a profiturilor. Strategia noastră de creștere, bazată pe complementaritatea activităților noastre, precum și pe diversitatea lor geografică, încurajează inovația și calitatea creațiilor noastre, excelența distribuției acestora și adaugă o dimensiune culturală și istorică datorită moștenirii Maisons-urilor noastre. Acest lucru a fost pus în evidență în timpul foarte marelui nostru succes LVMH Journées Particulières, când ne-am deschis porțile pentru toți în cincisprezece țări în 2022 și am văzut un număr record de vizitatori”