Distribuitorul autohton de jocuri video Best Distribution, detinut in proportie de 100% de compania greaca CD Media, mizeaza in acest an pe o crestere de 50% a business-ului, conform declaratiei lui Spiros Jamas, director general si actionar majoritar al CD Media. "Anul 2008 a fost un an foarte bun pentru noi si vizam atingerea unei cifre de afaceri de 6 milioane de euro si un profit de 600.000 de euro", a declarat Spiros Jamas. In ceea ce priveste anul 2009, CEO-ul CD Media a anuntat ca Best
Distribuitorul autohton de jocuri video Best Distribution, detinut in proportie de 100% de compania greaca CD Media, mizeaza in acest an pe o crestere de 50% a business-ului, conform declaratiei lui Spiros Jamas, director general si actionar majoritar al CD Media.
„Anul 2008 a fost un an foarte bun pentru noi si vizam atingerea unei cifre de afaceri de 6 milioane de euro si un profit de 600.000 de euro”, a declarat Spiros Jamas.
In ceea ce priveste anul 2009, CEO-ul CD Media a anuntat ca Best Distribution isi va injumatati rata de crestere, ajungand astfel la 25%. „In 2009 mizam pe o crestere de 25% a business-ului deoarece se va inregistra o scadere a pietei in primul si in al doilea trimestru al anului”, a declarat Andreea Allardin, General Manager al Best Distribution.
„Daca anul 2008 a fost un an al incheierii de parteneriate atat cu retelele de retail, printre care Metro si Real, cat si cu producatorii de jocuri video, anul 2009 va fi anul consolidarii”, spune Spiros Jamas. Astfel, Best Distribution vieaza consolidarea pozitiei pe piata in 2009, dupa ce va incheia acest an cu o cota de piata de 65%.
Tot pentru 2009, Best Distribution vrea sa se extinda mai mult in afara Capitalei precum si lansarea unor parteneriate pentru distribuirea de jocuri video in benzinarii. „Aceasta va fi o premiera pe piata din Romania, dar cred ca va avea succes. Daca in benzinarii se cumpara CD-uri cu muzica si filme de ce nu s-ar cumpara si jocuri?”, spune Spiros Jamas.
Presedintele CD Media a declarat, de asemenea, ca actuala criza financiara nu isi va pune amprenta decat indirect asupra business-ului companiei. „Best Distribution va resimti situatia economica dificila din cauza dificultatii retailerilor in a gasi finantari. Daca acestia vor avea dificultati de finantare, nu isi vor mai permite sa cumpere jocuri de la noi”, a subliniat Jamas.
Din totalul veniturilor Best Distribution, 80% provin din vanzarea de jocuri video, iar 20% din comercializarea de console. Conform declaratiei Andreei Allardin, vanzarile online pe piata locala sunt de 8-10% din total.
Best Distribution a lansat luna trecuta „World of Warcraft: Wrath of the Lich King”, din care a vandut 17.000 de unitati catre retaileri. „Dintre acestea, 60-70% au fost vandute catre consumatorii finali”, a afirmat Andreea Allardin.
CD Media viza pentru anul 2009 extinderea in zona Balcanilor, prin preluarea de companii, insa actuala criza financiara a inghetat planurile companiei.
CD Media a preluat in primavara acestui an compania Best Distribution de la grupul RTC. Compania a fost infiintata in 1998, iar in 2005 a fost achizitionata de grupul RTC, detinut de Octavian Radu, de la trei tineri intreprinzatori, actionari majoritari fiind Robert Coman si Teo Paduraru.
Best Distribution importa, comercializeaza si localizeaza partial pentru piata din locala produsele companiilor Electronic Arts, Vivendi Games, Take 2 Interactive, Activision/LucasArts, Codemasters, Eidos, Atari.