Mercedes-Benz a crescut valoarea mărcii sale cu 10% în ultimul an, arată studiul „Best Global Brands 2022”, realizat de Interbrand. Acest lucru subliniază succesul tranziției companiei către un viitor electric, bazat pe tehnologizare. Mercedes-Benz a inițiat repoziționarea mărcii în 2021, odată cu separarea Daimler Truck și actualizarea strategiei.

Obiectivul este de a se concentra și mai mult pe segmentul de lux și de a utiliza în mod consecvent oportunitățile de creștere și profitabilitate. Mercedes-Benz își propune să construiască cele mai dezirabile mașini din lume și să ocupe poziția de lider în domeniul mobilității electrice și al dezvoltării de software auto. Pentru a consolida poziționarea de top a mărcii, portofoliul de modele va fi regândit, așa cum a anunțat compania în mai 2022.

Decizia strategică de a transforma fiecare segment în complet electric până în 2030 – acolo unde condițiile de piață permit acest lucru – și ambiția de a deveni o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2, până în 2039, consolidează și mai mult legătura dintre lux și sustenabilitate.

„Clasarea Mercedes-Benz pe locul opt, precum și creșterea cu 10% a valorii mărcii, care astfel ajunge la peste 56 de miliarde de dolari americani, reprezintă o confirmare a cursului  strategic pe care compania își propune să îl urmeze: acela de a defini luxul sustenabil al viitorului și de a oferi clienților o experiență unică”, a declarat Bettina Fetzer, vicepreședinte de comunicare și marketing la Mercedes-Benz AG, potrivit unui comunicat de presă.

Clientul în centrul atenției: experiențe unice pentru clienții actuali și potențiali

 În plus față de portofoliul de produse, întregul model de afaceri va fi orientat și mai mult către lux. Comunicarea și vânzările sunt din ce în ce mai mult axate pe nevoile și dorințele clienților. În acest scop, compania se deschide către colaborări cu personalități și mărci din diverse industrii – de la tehnologie, la modă, muzică, film și sport.

Astfel de colaborări permit perspective complet noi și fac posibilă abordarea unor categorii de public care, altfel, ar avea o afinitate redusă cu industria auto. De asemenea, canalele de vânzare sunt aliniate în mod constant la nevoile reale ale clienților și sunt completate cu formate inovatoare și oportunități de prezență a mărcii atât în mediul online, cât și offline.

Despre Interbrand

Compania americană de consultanță în domeniul mărcilor Interbrand cercetează și analizează cele mai valoroase mărci din lume încă din 1999. Primele 100 sunt incluse în studiul anual „Best Global Brands”, care examinează toate candidaturile în funcție de trei criterii:

„Performanța financiară a produselor sau serviciilor mărcii”;

„Rolul mărcii în procesul de decizie de cumpărare”;

„Puterea mărcii în ceea ce privește asigurarea viitoarelor câștiguri corporative”.

Interbrand a fost prima companie care a dezvoltat o metodă de evaluare a mărcii certificată conform ISO 10668.