“Best user experience” – pariul cu care Penosil câștigă teren pe piața materialelor de construcții din România

Piața construcțiilor este una dinamică dar agitată. Aparent matură prin cantitate (abundență de ofertă), piața este încă în dezvoltare din punct de vedere al aspectelor calitative. Adeseori, multitudinea de produse și “obiceiuri” implică și rabat de la calitate, lipsă de atenție la detalii și grăbirea livrării unei lucrări gata de “încasat”.

Astfel, se întâmplă să fie alese materiale nepotrivite, ignorarea specificațiilor tehnice și a modului de lucru corect, iar rezultatul ajunge să fie nesatisfăcător. De cele mai multe ori beneficiarul lucrării descoperă ulterior costul viciilor ascunse ori a superficialității ivite pe parcursul lucrării. Sau are o senzație de “poor experience” încă din stadiul execuției, când observă defecte de aplicare, confuzie asupra materialelor alese (sau propuse de meseriași), îngrijorare asupra durabilității în timp, etc.

Penosil SRL (subsidiara locală a Wolf Group, unul din liderii industriei mondiale de etanșanți) mizează pe alegerea corectă a produselor și accesorizare unică (patentată) pentru o aplicare corespunzătoare, astfel încât rezultatul să fie impecabil iar efectul interacțiunii cu produsele și serviciile Penosil să fie de “best user experience”.  

Brandul Penosil cunoaște o creștere accelerată a atractivității și cotei de piață, fiind recunoscut ca un brand premium, etalon în industria spumelor poliuretanice și etansanților pentru construcții. Wolf Group activează în România din 2007 și deține o cotă de piață (cumulată) de peste 20% (cu brand Penosil + etichete private pentru importanți jucători din industria de profil).

Wolf Group reunește unitățile de producție și vânzări ale Krimelte (Estonia), producător printre liderii europeni de materiale și produse chimice pentru construcții, și Olivé Quimica (Spania), producător de etanșanti și adezivi profesionali, cu 40 de ani de experiență pe piața europeană. Grupul deține fabrici și unități de ambalare în Estonia, Spania, Rusia, Brazilia și Franța, iar activitățile de distribuție se regăsesc în peste 80 de țări de pe toate continentele.

După cum declară Sebastian Cârstoiu, Country Manager al Penosil SRL: “Scopul final al unei amenajări/construcții este de a obține satisfacție. De a avea un rezultat mulțumitor, cu beneficii precum confort, interior curat/sănătos, liniște, sustenabilitate energetică, reducere costuri de întreținere, amortizare investiție.

În ultimii 3-4 ani observăm un apetit crescut al consumatorului final (beneficiar, utilizator) pentru calitate, construcții temeinice, atenție la detalii. Digitalizarea contribuie la acest aspect, informația fiind accesibilă aproape instant și de pe orice device mobil. Este un lucru bun, căci o cerere mai informată și mai pretențioasă va contribui la o îmbunătățire a ofertei pieței.

Penosil răspunde acestui trend, prin soluții premium, gândite special pentru a obține un rezultat impecabil și o satisfacție generală a experienței de cumpărare. Soluțiile premium reprezintă driverul creșterilor din două cifre ale Penosil, de la an la an. Estimăm că în următorii 2-3 ani, profesionalizarea consumatorului se va dezvolta, iar oferta pieței se va alinia la așteptările în creștere ale cererii, lucru benefic pentru economie cât și  pentru satisfacția generală a mediului de construcții.

Aceasta este filosofia Penosil. Căutăm să oferim cea mai bună experiență de lucru utilizatorilor produselor noastre, beneficiarilor lucrărilor, clienților, furnizorilor și tuturor celor care interacționează cu Penosil (ca produse sau ca oameni și servicii)”.

Gama Penosil EasyPRO oferă răspunsul cel mai potrivit pentru alegerea și aplicarea corectă a spumelor poliuretanice și siliconilor la o lucrare, încât rezultatul să fie profi și de durată. Este cea mai potrivită gamă pentru rețelele DIY, fiind special dezvoltată pentru acest canal, răspunzând la întrebări: “Cum să economisesc energie în casa mea? Cum aleg siliconul potrivit pentru lucrarea mea? Cât timp rezistă la mucegai? Dacă nu voi sti cum să-l aplic? Dacă nu are durabilitate în timp?

De ce sunt importante “marile detalii” –  Etanșările

Aparent, piața etansanților este una secundară/complementară, produsele fiind tratate adeseori la capitolul “și altele”.  La un sistem de tâmplărie, actorul principal este fereastra. La o amenajare în baie actorii sunt corpurile sanitare.

Dar, un sistem de tâmplărie de înaltă calitate devine inutil/ineficient, dacă este montat superficial și cu soluții de etanșare nepotrivite. Căci prin zona de etanșare se formează cele mai multe «punți termice», montajul necorespunzător ducând inevitabil la pierderi mari de energie.

Și câtă importanță are siliconul ce etanșeaza cada/chiuveta? Are importanță enormă: funcțional – evitare scurgeri, prevenire apariție mucegaiuri, menținere curățenie. Și estetic – aspect proaspăt, evitare corodare a suprafețelor (mai ales pe cele speciale – marmură, granit, inox).

Așadar, merită acordată atenție acestor “mari detalii” care pot face diferența între un rezultat bun și o experiență plăcută sau un rezultat ineficient, dureri de cap, costuri indirecte.