În prezent, BestKids desfășoară un proiect pilot cu un prim magazin offline deschis în Cluj, în cel mai nou centru comercial din oraș. Acesta este însă și o punte între comerțul online și cel tradițional, fiind echipat tehnologic pentru ca vizitatorii să găsească rapid și ușor ceea ce au nevoie. De exemplu, produsele care necesită prezentare video și au o complexitate ridicată sunt afișate la raft cu o descriere cât mai completă și un cod QR care, odată scanat, îi permite clientului și agentului de vânzări din magazin să ajungă imediat pe site cu ajutorul unei tablete și să explice toate fucționalitățile produsului în cel mai scurt și plăcut mod.
Prezentările online sunt însoțite de videoclipuri explicative care ajută clienții în luarea unei decizii. De asemenea, pe un ecran tactil clienții pot consulta oferta magazinului online în timp real, pot plasa comenzi direct din magazin sau pot opta pentru ridicarea produsulul pe bază de comandă direct din magazin în zilele următoare. Totodată, retururile pot fi făcute în magazin, iar clientul poate opta pentru schimbarea produselor sau returnarea contravalorii.
Este un proiect pilot deoarece magazinul din Cluj are rolul de a stabili proceduri de lucru care, ulterior, vor fi implementate la nivel național pe o structură de magazine offline deja existentă în piață.
„Ceea ce ne dorim cu magazinele offline este apropierea de client, să-i facilităm accesul atât la informație, cât și la produsele de care are nevoie. Suntem acum în pragul sărbătorii internaționale a copilului și știm cât de dificil este pentru părinți să aleagă un cadou inspirat.“, declară George Șerban.
Recomandări de cadouri pentru 1 iunie
Nu mai este o surpriză că internetul a ajuns accesibil atât părinților, cât și copiilor. Astfel, deși multe seriale de animație ajung pe canale din România cu o întârziere de unul până la doi ani, informații sunt ușor de găsit pe internet, iar copiii cer imediat jucăriile cu personajele, mai ales plușuri și figurine. Pentru 1 iunie, BestKids încurajează părinții să caute jucării dedicate vârstei copiilor lor și să fie atenți la caracteristici și detalii.
Și, desigur, anul acesta două dintre cele mai în vogă sunt jucăriile kendama și fidget spinner, ambele capabile să dezvolte concentrarea, îndemânarea și creativitatea unui copil.
Părinții mai pot ține cont și de sezon. Astfel, primăvara sunt la mare căutare jucăriile de exterior: biciclete, triciclete sau căsuțe, în pregătirea sezonului cald, și sunt destul de cerute accesoriilor pentru bebeluși: cărucioare, scaune auto sau marsupii. În istoria BestKids, cea mai mare comandă a fost înregistrată pe 26 august 2016 și a fost în valoare de 25.200 lei, respectiv 350 de jocuri Activity Original 2.
Scurt istoric
Primele comenzi, în 2007, au fost făcute cu scepticism, iar debutul în Cluj și nu în București, inițial, a fost un dezavantaj. Clienții sunau destul de des înainte de a plasa o comandă pentru a verifica dacă site-ul și produsul pe care și-l doreau chiar există. Flexibilitatea internetului a făcut însă ca locul să nu conteze, astfel că, doi ani mai târziu, 40% din comenzi erau din București.
În următorii ani ponderea s-a schimbat mult și treptat, alte orașe importante din țară au început să fie vizibile. Anul 2012 a fost foarte important pentru BestKids, deoarece a început să distribuie în online produse importate direct sau cu drept de distribuție ale altor parteneri. În ceea ce privește vânzările, în perioada 2011 – 2012, Constanța și Brașov alternau pentru a treia poziție, imediat după Cluj. În prezent, se simte o creștere constantă a numărului de comenzi din marile orașe.
În medie, în cei 10 ani de activitate, în top cinci orașe din care au fost plasate cele mai multe comenzi se află București cu 35% din totalul vizitatorilor, Cluj cu 5,5%, Timișoara cu 4,3%, Brașov cu 3,1% și la egalitate cu acesta e Constanța.
Primii pași în business au fost cei mai dificili, după cum își amintește George Șerban, director general BestKids. „La momentul respectiv, furnizorii erau reticenți și erau greu de convins că jucăriile pot fi vândute și pe internet. Ca să îi găsim pe cei mai buni, mergeam mult prin țară, stabileam întâlniri, le propuneam o colaborare și, dacă aveam noroc, acceptau și începeam să lucrăm împreună. Una dintre metodele de a afla datele lor de contact erau etichetele de pe produsele din magazine. Acum totul este extrem de simplu. Identifici brandurile cu care vrei să colaborezi, vezi care sunt top trei magazine online de specialitate și, după câteva căutări, ajungi la furnizor“, completează George Șerban.