Dacă la propriu nu prea am avut şansa, măcar în mediul de afaceri al ultimilor ani am circulat ca pe autostradă: creşteri mari, presiune puternică a participanţilor la trafic şi o piaţă care te împinge înainte, obligându-te să foloseşti cele mai tari maşini şi să turezi motoarele. Accidentele sunt rare, dar când se întâmplă, angrenează mulţi nevinovaţi. Şi iată că un accident major s-a produs pe autostradă: reducem brusc viteza şi realizăm subit că nu vom mai aju
Dacă la propriu nu prea am avut şansa, măcar în mediul de afaceri al ultimilor ani am circulat ca pe autostradă: creşteri mari, presiune puternică a participanţilor la trafic şi o piaţă care te împinge înainte, obligându-te să foloseşti cele mai tari maşini şi să turezi motoarele. Accidentele sunt rare, dar când se întâmplă, angrenează mulţi nevinovaţi. Şi iată că un accident major s-a produs pe autostradă: reducem brusc viteza şi realizăm subit că nu vom mai ajunge aşa de repede acolo unde ne doream. Dar şi că maşinile mari consumă mult, mai ales atunci când stau pe loc sau merg în viteza a doua, şi că va trebui să le schimbăm urgent cu nişte citadine, renunţând la mirajul confortului interior şi la vuietul familiar de turbo. Şi, inevitabil, ne trezim din beţie.
Ceea ce urmează va fi poate mai sigur şi mai durabil. Accidentele, mai rare şi mai uşor de prevenit. Banii de benzină, mai puţini şi ei, dar nu ni se cere să doborâm recorduri de pistă, ci să rulăm eficient, cât mai mult, până acasă. Brusc, cei din jurul nostru nu mai sunt simple pete de culoare, ci capătă contur şi detaliu. Ne uităm mai atent şi la modul în care obţinem rezultatele, la costuri, eficienţă şi productivitate.
Ne privim acum maşinile – companiile pe care le conducem – nu ca pe nişte vehicule de avansare rapidă în societate şi simboluri ale statutului, ce ne ajută să părem a fi, ci aşa cum sunt de fapt: mecanisme sensibile, care cer responsabilitate, atenţie, bună întreţinere şi abilităţi de conducere. Trebuie să adaptăm maşina la noile condiţii de drum, renunţând la improvizaţii periculoase şi suprasarcini, în favoarea inovării, a utilizării inteligente a performanţelor tehnice şi a bunului simţ în trafic. Vom recâştiga aceste valori nu prin campanii plicticoase, ci pe o cale mai crudă, dar poate mai eficientă: priveliştea ambuteiajului grandios care se arată la orizont. Şi de care stă în puterea noastră să ne ţinem deoparte.
Sorana Savu, Senior Partner la Premium Communication