Big Brother e în buzunarul tău: Operatorii de telefonie îţi urmăresc fiecare mişcare

Programele de fidelizare a clienţilor funcţionează de ani de zile. Nu te gândeşti la nimic când oferi date personale operatorilor de supermarketuri. În schimb, primeşti un card de fidelizare pe care îl prezinţi la plata produselor pentru a obţine o reducere.

Operatorii americani de telefonie Verizon şi AT&T au lansat recent un program care permite clienţilor să primească recompense pe baza informaţiilor pe care smpartphone-urile le împart cu proprietarii.

Programul Verizon, denumit Verizon Selects, „va utiliza locaţia, căutările pe internet şi datele folosite de aplicaţiile mobile, precum şi alte informaţii care includ aspectele demografice ale clientului şi date despre interesul său, pentru a intui comportamentul acestora“, spune Torod Neptune, vicepreşedintele şi directorul de comunicare al Verizon Wireless.

„Verizon Selects analizează aceste informaţii despre clienţi pentru a vedea dacă se încadrează în anumite categorii de audienţă pe care Verizon sau alţi jucători din piaţă încearcă să le atingă“, mai menţionează Neptune. „În funcţie de rezultate, clienţii participanţi vor primii mesaje de marketing sau oferte care pot fi mult mai interesante decât cele pe care le primesc astăzi“, subliniază acesta.

AT&T spune că programul său, denumit AT&T Alerts, se va folosi de „tehnologia de geopoziţionare“ pentru a oferi clienţilor „reduceri, premii sau oferte prin mesaje text când sunt în apropierea unor retaileri sau branduri participante la program“, inclusiv Gap, Staples sau Zales.

GigaOm oferă următorul exemplu: „Dacă te apropii de un magazin Gap, spre exemplu, AT&T îţi trimite un mesaj text ca din senin cu un link către un cupon de reducere pentru blugi“.

Atât AT&T, cât şi Verizon spun că progremele vor funcţiona numai pentru clienţii care aleg să participe. Totodată, au ţinut să precizeze că nu vor distribui informaţiile personale altor companii.

SURSA: NPR