Unul dintre cele mai cunoscute produse ale lantului de restaurante McDonald’s a implinit 40 de ani. Este vorba despre Big Mac, unul dintre simbolurile industriei fast-food, produs care avut o contributie importanta la la creearea tendintei “super-size” in Statele Unite. Big Mac-ul a aparut prima oara in 1967, fiind creat de Jim Delligatti, proprietarul unui restaurant McDonald’s in franciza. Un an mai tarziu, era prezent in meniurile tuturor restaurantelor Mc
Unul dintre cele mai cunoscute produse ale lantului de restaurante McDonald’s a implinit 40 de ani. Este vorba despre Big Mac, unul dintre simbolurile industriei fast-food, produs care avut o contributie importanta la la creearea tendintei “super-size” in Statele Unite.
Big Mac-ul a aparut prima oara in 1967, fiind creat de Jim Delligatti, proprietarul unui restaurant McDonald’s in franciza. Un an mai tarziu, era prezent in meniurile tuturor restaurantelor McDonald’s din SUA.
In prezent, Big Mac-ul este prezent in peste 100 de tari. Doar in Statele Unite se vand anual aproximativ 550 de milioane, adica unul la fiecare 17 secunde, in timp ce in Japonia se vand 150 de milioane pe an. Compozitia acestuia este diferita de la tara la tara, cel mai daunator comercializandu-se in Mexic (600 de calorii si 33 de grame de grasime) iar cel mai “sanatos” in Australia (480 de calorii si 23 de grame de grasime).
McDonald’s este unul dintre principalele lanturi de restaurante din lume, cu peste 30.000 de localuri in peste 100 de tari. Aproximativ 70 % din toate restaurantele McDonald’s din lume functioneaza in sistem de franciza.
Sursa: AP